עבור לתוכן העמוד
Menu

משרד החוץ של איראן: הגיע הזמן לקבל החלטות

באיראן מבהירים כי הכדור נמצא כעת ביידיים של המעצמות ושזמן המו"מ הולך ואוזל

סגן שר החוץ של איראן, עבאס עראקצ'י , נציגה הרשמי של איראן לשיחות JCPOA אמר ב-28 ליוני כי "ישנם מספר נושאים שעברו משא ומתן מספיק והגיע הזמן שהמדינות יקבלו את החלטתן."

אראקצ'י אמר: הרפובליקה האיסלאמית של איראן כבר קיבלה את החלטותיה הקשות, כשארצות הברית פרשה מהסכם הגרעין ואיראן החליטה להישאר בה, ההחלטה הגדולה והקשה של איראן היא שהחזיקה את הסכם הגרעין עד עכשיו. כעת תורם של הצדדים האחרים, ועל פי המשא ומתן שלנו, עליהם להחליט ולהגיע למסקנה בדבר חזרה להסכם הגרעין על מנת להגיע להסכמה.

הזירה הימית במזרח התיכון

בסופו של דבר הוא הדגיש: "הגיע הזמן שכל הצדדים יקבלו החלטה, ומדינות אחרות חייבות לקבל את ההחלטות הקשות שלהן. זה נגמר".

דובר משרד החוץ של איראן הדגיש במסיבת עיתונאים כי לא התקבלו החלטות שליליות וחיוביות בנוגע להעברת צילומים מהמצלמות לסוכנות הגרעין הבינלאומית: "למעשה, לא התקבלה החלטה לגבי שמירה או מחיקה של הסרטים על ידי המצלמות".

על פי סוכנות הידיעות ,ISNA סעיד ח'טיבזדה, אמר: "נושא ההסכם הטכני עם הסוכנות והמשכו או אי המשכו הוא עניין של ויכוח עליו עדיין לא התקבלה החלטה חדשה, בין אם התקבלה החלטה על המשך או אי המשך וכן על ניקוי מידע על המצלמה. "

דובר משרד החוץ של איראן  המשיך: "המשא ומתן נמצא כעת בשלב בו על כל הצדדים לקבל החלטות משלהם. קיבלנו את ההחלטות שהיינו צריכים לקבל והכרזנו עליהן, ואנחנו מחכים שהצדדים המתנגדים יקבלו את החלטותיהם."