עבור לתוכן העמוד
Menu

משה"ח של איראן: הזהרנו את עיראק שלא תהפוך למרכז האיום עלינו

דובר משרד החוץ האירני ניסה להסביר את התקיפה על צפון עיראק וענה לגינויים שבאו בעקבות ירי הטילים • האשים את ארה"ב בעיכוב בשיחות הגרעין

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד חטיבזאדה, אמר במסיבת עיתונאים ב-14 למרץ כי "זה ממש לא מקובל" שעיראק תהפוך ל"מרכז האיום" של הרפובליקה האסלאמית, בהתייחסו להתקפה של משמרות המהפכה על ארביל.

"הממשלה המרכזית העיראקית הוזהרה מספר פעמים שלא לאפשר לגבול העיראקי להפוך לגבול של חוסר ביטחון, ובקשתנו לממשלת עיראק היא לשים קץ לחוסר הביטחון בגבולותיה אחת ולתמיד", אמר חטיבזאדה במסיבת עיתונאים.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

דובר משרד החוץ האיראני האשים את ישראל ב"שוב ושוב" ביצירת "חוסר ביטחון" עבור טהראן מתוך עיראק, והוסיף כי "נעצרו מספר תנועות אנטי-מהפכניות וקבוצות טרור באותה מדינה".

לאחר מתקפת הרקטות על ארביל, טענו משמרות המהפכה כי ההתקפה בוצעה כנגד מטרה של "המוסד" הישראלי, אך גורמים עיראקים הכחישו את טענת איראן.

בכירים בממשלת עיראק גינו פה אחד את מתקפת הטילים האיראניים, ושגריר הרפובליקה האסלאמית בבגדד זומן למשרד החוץ העיראקי.

ביקור שר החוץ במוסקבה

ח'טיבזאדה הודיע ​​גם במסיבת עיתונאים כי שר החוץ חוסיין אמיר-עבדולהיאן ייסע למוסקבה ביום שלישי, 15 במרץ.

ביקורו של אמיר עבדאללהיאן במוסקבה מגיע ברקע המשבר בשיחות הגרעין והעצירה שהדרישות הרוסיות הובילה אליהן.

"הנאמר לגבי בקשתה של רוסיה יידון בוועדה המשותפת של מועצת סבא"א", אמר דובר משרד החוץ האיראני במסיבת עיתונאים בהתייחסו לבקשתה של רוסיה.

איראן, במקום להאשים את רוסיה בהפסקת השיחות בווינה, הפנתה את האצבע כלפי ארצות הברית.

"הצעדים האחרונים הם החלטות קשות, הכל נמצא בסל האמריקני, והאחריות הנוכחית ונקודת המחלוקת היא ארה"ב", חזר חטיבזאדה על עמדתה הרשמית של איראן בפגישה.

"אנחנו לא בנקודה של להכריז על הסכם כרגע כי יש כמה סוגיות מפתח שצריך להכריע בוושינגטון, וברגע שמתקבלת החלטה, אנחנו בנקודה שבה נוכל לחזור לווינה ולהגיע הסכם סופי", אמר.