עבור לתוכן העמוד
Menu

משבר הקורונה: הגל החמישי – סגר של שישה ימים באיראן

עד ליום שבת חל איזור על פתיחת מקומות עבודה ומקומות נוספים, גם התנועה בין ערים תאסר • בשבוע שעבר דווח על הרוג כל 2 דקות

סגר של שישה ימים צפוי להתחיל באיראן החל מה-16 לאוגוסט על רקע הגל החמישי של מגיפת הקורונה במדינה.

כוח המשימה הלאומי למלחמה בנגיף הקורונה הורה לסגור את כל השווקים, משרדים ציבוריים, בנקים, בתי קולנוע, חדרי כושר, מסעדות ועסקים לא חשובים בכל עיר עד לשבת הקרובה, ואסר על נסיעה בין כל הערים מיום ראשון עד שישי.

במזרח התיכון צופים ומבינים את לקחי נסיגת ארה"ב מאפגניסטן

איראן סבלה מהתפרצות החמורה ביותר מ COVID-19 במזרח התיכון, שנגרמה לאחרונה על ידי גרסת הדלתא המדבקת ביותר של נגיף הקורונה. ביום שבת דווח על 466 מקרי מוות ועל 29,700 מקרים חדשים של נדבקים חדשים ביום אחד. מספר ההרוגים הכולל עומד על 97,208, ומספר הנדבקים 4,389,085.

הרשויות ניסו להאיץ את מסע החיסונים במדינה על רקע הביקורת על כך שהחלה מאוחר מדי, וכאשר מערכת הבריאות המותשת של איראן מתקשה להתמודד עם עליית מספר המקרים. רק 3.8 מיליון קיבלו את שתי מנות החיסון הדרושות, מתוך אוכלוסייה של 83 מיליון.

כמה אלפי אנשים התייצבו בשבת במרכז חיסונים בקניון איראן בטהראן, שם אמר נציג משרד הבריאות בהארה קרימי כי עובדי הבריאות "עייפים מאוד כעת".

לדבריה, המרכז מנהל את החיסון לסינופרם מתוצרת סינית. בנוסף לסינופרם, איראן משתמשת גם בספוטניק החמישי הרוסי, ביוטק Bharat בהודו וחיסוני AstraZeneca/אוקספורד.

הרשויות אישרו שימוש חירום בשני חיסונים מתוצרת מקומית, אך היחיד היחיד לייצור המוני, COVIran Barekat, נמצא במחסור.
הנשיא אבראהים ראיסי אמר כי איראן זקוקה ל -60 מיליון מנות חיסון נוספות כדי "לשלוט במצב הקורונה ". רייסי אמר לישיבת כוח המשימה של COVID-19 ביום שבת כי 30 מיליון מנות ייובאו ויהיו זמינות "תוך זמן קצר", אך הוא לא הסביר מהיכן הן מגיעות.

איראן, טוענת כי ההיא תקשה לייבא חיסונים בשל הסנקציות המוטלות עליה.

בינואר אסר המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי את השימוש בחיסונים שנעשו על ידי ארה"ב ובריטניה, שאותו הגדיר כ"בלתי מהימן לחלוטין "-למרות שקמפיינים של חיסונים בשתי המדינות הפחיתו באופן דרמטי את התפשטות נגיף הקורונה (COVID-19)..

בשבוע שעבר דווח כי אדם אחד מת מ Covid-19 כל שתי דקות באיראן, ב-9 לאוגוסט דווח על מספר שיא יומי חדש של 588 הרוגים.

דיווח: הח'ותים בצעו את התקיפה בשם איראן

התקשורת במדינה מדווחת כי לבתי החולים במספר ערים אזלו המיטות לחולים חדשים. חלק ממשתמשי המדיה החברתית מתחו ביקורת על הממסד על מבצע חיסונים איטי, כאשר עד עתה חוסנו רק 4% מכלל 83 מיליון האוכלוסייה בשני חיסונים.

סך כל מקרי המוות הגיעו ל -94,603, דווח משרד הבריאות, בעוד סה"כ הנדבקים עלה ב -40,808 במהלך 24 השעות האחרונות ועומד על סהכ" של 4,199,537. איראן בגל החמישי .

"כל שתי שניות אדם נדבק באיראן וכמעט כל שתי דקות אדם אחד מת מנגיף הקורונה", דווח בטלוויזיה הממלכתית. עוד דווח כי מרבית מ-31 המחוזות באיראן עברו מהרמה הכתומה בסיכון הנמוך להתראה אדומה.

סעודיה נגד הטרור של חמאס