עבור לתוכן העמוד
Menu

משבר הקורונה ברש"פ: מאבקי הכוח וההסתה נגד ישראל

בעוד ישראל ממשיכה לסייע לרש"פ להילחם במגיפת הקורונה, יוצא ראש הממשלה הפלסטינית בהאשמות כי חיילי צה"ל מדביקים את הפלסטינים בנגיף הקורונה • ישראל חייבת להוקיע את דברי ההסתה והשקר של מוחמד א-שתייה שמהווים כפיות טובה וניסיון לצבור נקודות פוליטיות על חשבונה של ישראל

הסתה בחסות הקורונה: בסוף השבוע שעבר הופצו ברשתות החברתיות ובכמה אתרי חדשות פלסטינים ידיעות כי יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מת. בחלוף כמה שעות פירסם חוסייין א-שיח', השר לעניינים אזרחים ברש"פ, הכחשה נמרצת לדברים וטען כי מאחוריהם עומד "גיס חמישי הרוצה להכות את החזית הפנימית הפלסטינית". על פי גורמים בכירים בפת"ח, הרקע להפצות הידיעות השקריות הינו קרב הירושה המתעצם בצמרת פת"ח העוקבת מקרוב אחר מצב בריאותו של מחמוד עבאס ומתכננת את ההשתלטות על הרש"פ לאחר ירידתו של יו"ר הרש"פ מהבמה הפוליטית.

 

ציוד ישראלי שהועבר לרצועת עזה לבדיקות קורונה // צילום: דו"צ
ציוד ישראלי שהועבר לרצועת עזה לבדיקות קורונה // צילום: דו"צ

מפיצי השמועות מנסים לזעזע את הציר החזק המקורב ביותר למחמוד עבאס. הציר הזה כולל את הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי והאיש שיש לו את הכוח המזויין הגדול ביותר ברש"פ, ושל חוסיין א-שיח', השר לעניינים אזרחים ברש"פ.

אחד המקורבים ביותר לציר הזה הינו ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד א-שתייה, שמונה לתפקיד במרץ 2019 והחליף את ראמי חמדאללה לאחר שסר חינו בעיניו של יו"ר הרש"פ.
א-שתייה,חבר הועדה המרכזית של פת"ח וכלכלן במקצועו, ידוע בשנאתו לישראל והוא מקפיד להוביל קו ניצי נגדה כדי לנסות ולזכות באהדת הרחוב הפלסטיני, הוא איננו מסתיר את רצונו להפוך בקרוב ליורשו של מחמוד עבאס בתפקיד יו"ר הרש"פ.

 

בחסות הקורונה: מאמץ פלסטיני לשחרר פעילי טרור

 

מוחמד א-שתייה רואה בהסתה השקרית נגד ישראל דרך לגיטימית לצבור נקודות פוליטיות ולקדם את עצמו על חשבונה, במסיבת עיתונאים שהוא כינס ב-29 במרץ ברמאללה הוא האשים את חיילי צה"ל בהדבקת הפלסטינים בנגיף הקורונה.

"יש בידינו עדויות לפיהן חלק מהחיילים הישראלים מנסים להפיץ את הוירוס באמצעות יריקה על על ידיות המכוניות הפלסטיניות, זוהי גזענות ושנאה של אנשים שמייחלים למוות של האחר, אנחנו נתעד זאת ברשימת הפשעים של ישראל", טען א-שתייה.

הוא קרא לעולם לרסן את ישראל והוסיף: "בזמן שאנחנו מתמודדים עם וירוס הקורונה,הכיבוש המתועב ממשיך במעשי העוינות נגד עמנו, הריסת בתים, מעצרים, טרור מתנחלים וכריתת עצי זית, פעולות אלו מוכיחות כי הכיבוש איננו מגלה אנושיות".

א-שתייה הסית גם נגד ההתנחלויות בגדה וקרא לפועלים הפלסטינים שלא לעבוד בהן מכיוון שהן "נגועות בוירוס הקורונה".

דברי ההסתה של מוחמד א-שתייה אינם מפתיעים אך הינם חמורים לאור העובדה בישראל פעלה , מייד לאחר שנתגלה נגיף הקורונה בבית לחם, לסייע ככל האפשר לרש"פ להילחם בנגיף הקורונה ולמנוע את התפשטות המגיפה בכל תחומי הרש"פ.

 

הקורונה – פלטפורמה להפצת אנטישמיות, “ישראלפוביה” ועלילות דם

מדובר בכפיות טובה מצד גורם בכיר ביותר ברש"פ. מתאם הפעולות בשטחים האלוף כמיל אבו רוכון, דאג להעביר לרש"פ מסיכות ואלפי ערכות לבדיקת נגיף הקורונה, גורמי רפואה בישראל אף קיימו הדרכות מקצועיות לצוותי רפואה פלסטינים כיצד להתמודד עם נגיף הקורונה.

מוחמד א-שתייה היה בין הדוחפים בצמרת הרש"פ, ביחד עם צאיב עריקאת,להקמת הועדה לישום החלטות ההנהגה הפלסטינית להפסקת ההסכמים עם ישראל בעקבות העברת "חוק הקיזוז" בכנסת בנושא הכספים שמעבירה הרש"פ מדי חודש למחבלים ולבני משפחותיהם ובעקבות הבתים שהרסה ישראל בואדי אלחומוס בדרום ירושלים.

א-שתייה מוביל כבר תקופה ארוכה מדיניות של התנתקות מישראל והידוק הקשרים הכלכליים של הרש"פ עם מדינות ערב.

במסגרת הזאת הוא יצא בחודשים האחרונים בראש משלחת של שרים לירדן, עיראק ולמצרים כדי לחתום על הסכמים כלכלים עמן.

הוא גם יזם העברה של חולים פלסטינים לטיפול רפואי בירדן במקום בבתי חולים בישראל כדי לפגוע בהכנסותיהם והוביל את משבר העגלים עם ישראל.

א-שתייה האשים בעבר את ישראל כי היא "גונבת" את כספי הפלסטינים והודיע כי הרש"פ תפנה לבוררות בינלאומית ותדאג "להעמיד את ישראל לדין על כל גרוש".

אסור ישראל תעבור בשתיקה על דברי הבלע של ראש הממשלה הפלסטיני א-שתייה, היא חייבת לגנות אותו באופן פומבי ולהוקיע את שקריו,צריך להכות על הברזל בעודו חם, הרש"פ זקוקה מאוד לעזרתה של ישראל בטיפול במשבר הקורונה.

הדרג המדיני חייב גם להעביר מסר ליו"ר הרש"פ לרסן את ההתבטאויות של מוחמד א-שתייה, אם הדבר לא יעזור יש לישראל מספיק כלים כדי לרסן בעצמה את ראש הממשלה הפלסטיני, על פי גורמים ביטחוניים, במערכת הביטחון הישראלית יש מספיק מידע רגיש על מעלליו של א-שתייה בתחומי הרש"פ ומחוצה להם ודי לחכימא ברמיזא.