עבור לתוכן העמוד
Menu

משבר הקורונה במזרח התיכון: עוצר כללי בריאד

משבר הקורונה במזרח התיכון: ערב הסעודית בעוצר כללי • פליט הצית את עצמו למוות בסוריה • איראן: מספר המתים ממשיך לעלות

ערב הסעודית הכריזה על עוצר של 24 שעות על ריאד וערים נוספות כגון: טאבוק, דמאם, דהראן, חופוף והפרובינציות ג'דה, טייף, קטיף ואלכובאר, נאמר בהודעת משרד הפנים בממטרה להכיל את וירוס הקורונה במדינה.

לפי הודעת הממשלה כניסה או יציאה מאותם אזורים לא תותר, למעט עובדים חיוניים. תושבים רשאים לעזוב את בתיהם לצרכים רפואיים או מזון בתוך אזור המגורים שלהם ובין 6 בבוקר ל 3 בצהרים.

עד עתה בממלכה דווח על 2,752 דבקים סה"כ עם 147 מקרים חדשים שנרשמו ביום שני. 38 בני אדם מתו.

 

פליט סורי בלבנון הצית עצמו

"אל ערביה" דווח על פליט סורי בלבנון שהצית את עצמו מחוץ לביתו בגלל המצב הכלכלי הנואש בצל נגיף הקורונה. הסרטון המטריד של האירוע שהופץ במדיה החברתית נראה בסאם אל-חאלק כשהוא מבולבל לגמרי, צועד באטיות בשדה בעמק בקעת לבנון, ואדם אחר רץ אחריו עם כדים של מים.

בסאם, פליט סורי מפרבר בדמשק, גר בעיירה טלבאיה בלבנון, מת מפצעיו לאחר שהועבר לבית החולים בקעא, כך דיווח היום (א') סוכנות הידיעות הלאומית של המדינה.
בנו בן ה -27 של חלק, עיסאם אל-חלאלק, שהיה בבית החולים ביום שני והמתין לגופת אביו סיפר שהוא היה נגר ולא עבד בשנתיים האחרונות.

ברקע משבר הקורונה: חמאס מבקש למלכד את ישראל

"הוא נכנס לדיכאון בגלל המצב – מצב החיים היה קשה מאוד, והוא חש שחוק ומדוכא בגלל זה", אמר עיסאם. עם זאת, הוא אמר כי בסאם לא דיבר על שום תוכניות לפגוע בעצמו וכי מות אביו הגיע כ"זעזוע גדול ".

איראן מדווחת כי מספר הנדבקים בווירוס הקורונה עומד על 62,589 בני אדם וכי 2,089 מקרים חדשים של נגיף קורונה ו -133 מקרי מוות. מספר הקורבנות הכללי עומד על 3,872. קרוב ל-4000 חולים מוגדרים במצב קשה.

סגן ראש התחבורה  בטהרן אמר היום לאחר שהובע חשש ממספר הנוסעים ברכבת התחתית של העיר כי מספר הנוסעים צפוי לעלות בשבוע הבא ולא קיימת תכנית לגבי הרכבת התחתית של ריחוק חברתי.

סגן שר הבריאות אמר כי  מיטות לטיפול נמרץ לחולים עם קורונה כמעט מלאות במדינהוכי ברבע מקרי המוות בבתי חולים כליליים נובעים מוות כתוצאה מהנגיף.