עבור לתוכן העמוד
Menu

משבר הקורונה: אבן הכעבה נטושה

חודש הרמדאן שמתחיל בסופ"ש הקורבב יהיה השנה שונה מהחגים אותם ציינו בעולם המוסלמי • אבו דאבי הכריזה על בדיקות לכלל האזרחים והתושבים במדינה

"אל ערביה" מפרסם היום תמונות ממכה נטושת מאמינים דווקא בחג הרמדאן. באתר נכתב: "מחגיגות איפטר שבוטלו וכלה בתפילות מסגדים המושעות, מוסלמים ברחבי המזרח התיכון חשים במשך חודש עגום של צום הרמדאן כאיום של נגיף הקורונה.

"הרמדאן הוא תקופה של השתקפות עצמית וגם חברתית. המאמינים צמים משחר ועד בין ערביים ואז מתאספים סביב ארוחה משפחתית או קהילתית בכל ערב בחודש הקדוש ביותר של האיסלאם, המתחיל מאוחר יותר השבוע ומסתיים בחגיגות עיד אל-פיטר. אולם השנה, נגיף "הכתר" המתפשט במהירות מאיים לעמעם את חג הרמדאן כמו שלא היה מעולם, כאשר מיליונים יהיו סגורים ברחבי המזרח התיכון – מסעודיה ולבנון ועד אזורי הקרב של לוב, עירק ותימן".

במאמר הארוך מבכה הכותב את האיסור להתפלל במסגדים, בקהילה , כולל תפילות לילה של טארווי.

"ליבנו בוכה," אמר עלי מולה, המואזין במסגד הגדול במכה. "אנו רגילים לראות את המסגד הקדוש עמוס באנשים במהלך היום, הלילה, כל הזמן … אני מרגיש כאב עמוק בפנים," הוסיף.
בשבועות האחרונים מעטים הגיעו לעלייה לרגל אל הכעבה הקדושה – מבנה קובייה שחור גדול עטוף בבד רקום זהב במסגד הגדול שאליו מתפללים מוסלמים ברחבי העולם. האזור המרוצף לבן סביב הכעבה מלא בדרך כלל בעשרות אלפי עולי רגל.

הרמדאן נחשב לתקופה שמאוד מבצעת את עליית העלייה לרגל כל השנה. השלטונות הסעודיים השעו בחודש שעבר.

ככל הנראה העלייה לרגל הגדולה של חג'ג ', שתתקיים בסוף יולי, תבוטל גם היא לראשונה בהיסטוריה המודרנית לאחר שסעודיה דחקה במוסלמים לדחות זמנית את ההכנות.

איחוד האמירויות הערביות הודיעה כי תבצע בדיקות לנגיף הקורונה לכל האזרחים והתושבים במדינה. עד כה המדינה ביצעה 25,795 בדיקות ואישרה 484 נדבקים חדשים ביממה האחרונה, כך מסר פרידה אל חוסני, דובר איחוד האמירויות.

סך הכל נדבקו 7,265 בני אדם, ו-43 נפטרו.