עבור לתוכן העמוד
Menu

מרוץ התחמשות בנשק בגדה 

מקורבו של מוחמד דחלאן מגלה כי בכירי פת"ח בגדה רוכשים כלי נשק במיליוני דולרים לקראת קרב הירושה אחרי פרישתו של מחמוד עבאס • מחמוד עבאס מכנס את המועצה המרכזית של אש"פ ומתחיל בהכנות להעברת השלטון

קרב הירושה ברש"פ מגיע לשיאים חדשים לאחר שמזכ"ל פת"ח, ג'בריל רגוב, באישור של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, השתלט על מוסדות תנועת האסירים הביטחוניים של פת"ח הנחשב למוקד הכוח של מרוואן ברגותי המרצה 5 מאסרי עולם בכלא הישראלי.

ג'בריל רג'וב, רואה במהלך הזה קרש קפיצה כדי לקדם את עצמו להיות היורש של מחמוד עבאס בתפקיד יו"ר הרש"פ הבא.

עפ"י גורמים פלסטינים, תומכיו של רג'וב תלו בימים האחרונים בדרום חברון שלטים שעליהם נכתב כי רג'וב הינו היורש הטוב ביותר למחמוד עבאס.

מוחמד דחלאן,בכיר פת"ח ויריבם הפוליטי של מחמוד עבאס וג'בריל רג'וב, יוצא להגנתו של מרוואן ברגותי שנחשב לידידו הקרוב.

חסן עצפור, בכיר פת"ח שהיה בתקופת הסכמי אוסלו עוזרו של מחמוד עבאס ומקורב עכשיו למוחמד דחלאן, פירסם ב-14 במרץ מאמר חריף באתר FATEHMEDIA.NET שבו הוא מגלה כי נפתח בגדה "מרוץ התחמשות" שבו מצטיידים בכירי פת"ח בנשק במיליוני דולרים לקראת פרישתו של מחמוד עבאס מהחיים הפוליטיים.

לדבריו, כלי הנשק נרכשים מסוחרי נשק ומערוצים הנתונים לפיקוחה של ישראל אשר מעודדת את "מרוץ ההתחמשות"  ורואה בו תוכנית שתורמת מעשית לחיזוק תפקידה תחת הסיסמא "למנוע אנדרלמוסיה" ברגע שמחמוד עבאס יעלם לחלוטין מן הזירה.

עצפור מאשים במאמרו את מחמוד עבאס אשר, לדבריו, הצליח לבטל את הבסיס החוקי של המשטר הפוליטי הפלסטיני, הוא הקפיא את פעילות המועצה המחוקקת הפלסטינית, הרס את מסגרות אש"פ והשאיר חלל ריק, אין שום מסגרת או חוק שקובע את חוקי המשטר הפוליטי לאחר פרישתו.

רכישת כלי הנשק נעשית לדבריו של חסן עצפור מתקציב הרש"פ והנשק נועד להתמודד עם התושבים הפלסטינים בגדה לאחר הסתלקותו של מחמוד עבאס ולא נגד האויב (האויב) הישראלי, דבר שמעיד את מי משרתים בכירי פת"ח.

חסן עצפור מרמז במאמרו  כי המאבק של ג'בריל רג'וב נגד מרוואן ברגותי ומוסדות האסירים הביטחוניים היא חלק מקרב הירושה ומאשים את בכירי פת"ח בטרפוד תהליך הפיוס עם חמאס מכיוון שהפיוס הינו המכשול העיקרי לביצוע תוכניתם  לאחר ירידתו של מחמוד עבאס מהמפה הפוליטית.

מאמרו של חסן עצפור המתגורר כעת בקהיר ומקורב גם למודיעין המצרי הפך לשיחת היום בגדה במיוחד ערב כינוס המועצה המרכזית של אש"פ ברמאללה.

 

מחמוד עבאס מכין את העברת השלטון

 

המועצה המרכזית של אש"פ מתכנסת באווירה קשה לאחר שארגוני החזית העממית והחזית הדמוקרטית הודיעו כי הם מחרימים את הדיונים בגלל התנהלותו הדיקטטורית של מחמוד עבאס.

המועצה מתכנסת תחת השם "כינוס השהידה רזאן אלנג'אר-המעבר מרשות למדינה" ומחמוד עבאס ישא בו נאום פתיחה שבו יתייחס למצב ברצועת עזה, הפיוס עם חמאס, הסכם הרגיעה עם ישראל ומצבו של אש"פ.

יו"ר הרש"פ, שבאחרונה התאושש קמעא מבחינה בריאותי, מתחיל להכין את העברת השלטון ליורש אשר יבחר מבין מקורביו ושזהותו עדיין לא ידועה.

במסגרת הזו הוא העביר את סמכויות המל"פ למועצה המרכזית של אש"פ, העמיד את עצמו בראש "הקרן הלאומית" הפלסטינית, בניגוד לתקנון אש"פ, ושינה את מבנה המחלקות באש"פ תוך הדחת מתנגדיו ומבקריו.

מחמוד עבאס ממעט לכנס את הועד הפועל של אש"פ שמונה על ידו לפני כמה חודשים והוא מקבל את ההחלטות לבד.

למעשה הוא מנסה ליצור תקדים התנהלותי חדש עבור המקורב שירש אותו בתפקיד.

גורמים בכירים בפת"ח המתנגדים להתנהלותו של מחמוד עבאס אומרים כי הוא  הפך את אש"פ למעין גוף אזרחי הכפוף ליו"ר הרש"פ במקום להיות גוף מבצעי המוביל את המאבק של העם הפלסטיני.

 

לאן פני הדברים?

 

עפ"י גורמים בתנועת הפת"ח, מזכ"ל התנועה ג'בריל רג'וב מנסה כעת לרכך את מרוואן ברגותי ומקורביו ומנסה להתפייס עמם מחשש כי הם יחבלו בניסיונו להיות המועמד המוביל לתפקיד היורש.

עד כה נכשלו מאמצי הפיוס מכיוון שרג'וב איננו מוכן לוותר על מעוזי הכוח שעליהם השתלט.

הברית בין מרוואן ברגותי לבין מוחמד דחלאן מתחזקת נגד ג'בריל רג'וב ומחמוד עבאס והעובדה שחסן עצפור,מקורבו של דחלאן, חושף את תופעת ההתחמשות הגדה מעידה כי השטח נערך לעימותים מזויינים בין בכירי פת"ח לאחר פרישתו של מחמוד עבאס.

למוחמד דחלאן יש מליציות חמושות במחנות הפליטים בגדה ועפ"י גורמים בפת"ח גם הוא עסוק באופן אינטנסיבי ברכישת נשק עבורם.

הכמויות הגדולות של נשק שנרכשות כעת באופן בלתי חוקי ומגיעות למקומות שונים בגדה ללא פיקוח של הרש"פ הן מסוכנות לישראל, הנשק הזה עלול להיות מופנה בעתיד נגד צה"ל ונגד עשרות אלפי האזרחים הישראלים הנעים בצירים המרכזיים בגדה.