עבור לתוכן העמוד
Menu

מקשיח עמדות: מנהיג איראן – נמשיך ב"כלכלת ההתנגדות"

בנאום מיוחד בפני המועצה העליונה לתאום כלכלי בה נכחו גם ראשי הרשות המבצעת, השופטת והמחוקקת. בפגישה נבחנו דרכים לשפר את מצבו הכלכלי של העם האיראני ולהתגבר על השפעתן השלילית של הסנקציות המתמשכות

לקראת כניסתו של הממשל החדש בארצות הברית ממשיכה איראן להציג עמדות נוקשות לגבי נכונותה לדון מחדש בהסכם הגרעין ומדגישה כי היא מוכנה להמשיך להתמודד עם השלכות הסנקציות ולפתור את בעיותיה באמצעות המשך "כלכלת ההתנגדות".

 

מנהיג איראן, עלי ח'אמנהאי, אמר את הדברים במהלך פגישה  עם המועצה העליונה לתאום כלכלי בה נכחו גם ראשי הרשות המבצעת, השופטת והמחוקקת. בפגישה נבחנו דרכים לשפר את מצבו הכלכלי של העם האיראני ולהתגבר על השפעתן השלילית של הסנקציות המתמשכות. במהלכה רמז המנהיג, כי איראן לא תהייה מוכנה לשום ויתורים בנושאי ביטחון בתמורה להקלות בסנקציות והדגיש את זכותה של איראן להחזיק בטילים.

 

ח'אמנהאי אמר,  הדרך הטובה ביותר להילחם בסנקציות היא להסירן או לבטלן ולהתגבר עליהן – "ניסינו בעבר להסיר את הסנקציות באמצעות משא ומתן, אך הדבר לא הניב כל תוצאה  באופציה השנייה טמונים אמנם קשיים בהתחלה אך תוצאתה הסופית תהיה טובה". ח'אמנהאי הדגיש כי הסנקציות "האכזריות" נגד העם האיראני גברו בשלוש השנים האחרונות ואל לנו לצפות, כי יימצא פתרון לבעיה מחוץ לאיראן "אם ברצוננו להתגבר על הסנקציות עלינו להסתמך על כוחנו אנו מבית ולגלות יצירתיות, התנגדות והתמדה לאור הבעיות בפניהן אנו ניצבים ואם הצד השני יהיה עד לחוסר התוחלת שבסנקציות הוא יפעל בהדרגה להסירן.

 

מנהיג איראן אמר  בהתייחסו להסכם הגרעין, כי המצב בארצות הברית אינו ברור עדין והתייחס להססנותן וגמגומן של גרמניה, צרפת ובריטניה (3EU) הנוקטות בעמדה אנטי-איראנית "הם אומרים לנו לא להתערב בעניינים אזוריים ובעצמן מתערבות בעניינים הפנימיים במרבית האזורים בעולם, בעוד ברשות בריטניה וצרפת טילים גרעיניים-וגרמניה עתידה להצטרף למועדון זה הם קובעות, כי לאיראן לא צריכים להיות טילים. מה זה נוגע לכן – לכו ותקנו דרכיכם לפני שאתם מצהירים הצהרות…אנו לא יכולים לסמוך ולתלות תקווה כלשהי במעצמות".

 

ח'אמנהאי  הדגישי ארבע נקודות מרכזיות לשיפור המצב הכלכלי לרווחתו של העם האיראני : פיתרון בעיית הגרעון בתקציב, הגברת  ההשקעות במדינה , הגברת תחום הייצור ותמיכה בשכבות הנחשלות בחברה האיראנית, שהיו נתונות בשנים האחרונות תחת לחץ האינפלציה הגואה ומיתון כלכלי אותם העצימה מגפת הקורונה.

 

דבריו של ח'אמנהאי עולים בקנה אחד עם המוטו של השנה הנוכחית וזאת בהמשך לשנים קודמות ובמוקדו "כלכלת ההתנגדות" והגברת הייצור המקומי. ח'אמנהאי אמר כי הפגישה עם ראשי שלוש הרשויות והפורום הכלכלי נועדה לדון במציאת פתרונות  מהירים לשיפור המצב הכלכלי באיראן  להם תהיה השפעה אמיתית ומורגשת בקרב האוכלוסייה המקומית. הוא אמר כי הבעיה היא לא בתוכניות המוצעות והידע למימושן אלא בנחישות, באומץ וברצינות הנדרשים בהוצאתן אל הפועל והמעקב אחר יישומן.

 

https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=46856

https://english.khamenei.ir/news/8110/Imam-Khamenei-on-resuming-talks-with-Europe-to-solve-economic

https://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/46860/B/13990904_0146860.jpg