עבור לתוכן העמוד
Menu

מצא את השיטה: מדוע ארדואן תוקף את ישראל?

נשיא טורקיה ארדואן מזדהה עם קמפיין "השיבה" של תנועת חמאס ועם האסטרטגיה שלה להכשיל את "עסקת המאה" של טראמפ • יש לקחת בחשבון כי אם יסלים המצב הביטחוני בגבול הרצועה הוא עלול לנתק את הקשרים עם ישראל, אסור להתרגש וצריך להעמידו במקומו בכל פעם שהוא תוקף את ישראל

נשיא טורקיה ארדואן הרגיל את מדינת ישראל ואת העולם,למרות הסכם הפיוס שנחתם בין שתי המדינות ביוני ,2016 אחרי 6 שנים של משבר,כי כל אימת שישנם אירועים אלימים בגדה או ברצועה הוא משתלח באופן חסר רסן בישראל ובמנהיגיה ומגן באופן אוטומטי על הפלסטינים.

ארדואן כינה ב-1 באפריל את מדינת ישראל במילה "טרוריסטית" ואת ראש הממשלה במילים"אתה כובש ובו זמנית אתה טרוריסט".

בנאום שנשא בעיר אדנה הוסיף נשיא טורקיה:

"נתניהו אמר שחיילינו רודפים אחר חסרי אונים בעפרין. נתניהו, אתה מאוד חלש ומאוד מוזר. ראשית כל, תתאפס על עצמך. טורקיה מתמודדת מול טרוריסטים, אתה לא, ישראל היא מדינת הטרור".

חילופי המהלומות המילוליות בין שני המנהיגים החלו בסוף השבוע שעבר לאחר שארדואן מתח ביקורת חריפה על ישראל בעקבות אירועי "יום האדמה" ברצועת עזה.

"אני מגנה בחריפות את ממשלת ישראל על המתקפה הלא אנושית הזו", אמר הנשיא הטורקי, הוא אף כינה את העימותים ביום הראשון של "צעדת השיבה" כ"טבח".

בתגובה לדברים אמר ראש הממשלה  נתניהו: "הצבא המוסרי בעולם לא יקבל הטפות מוסר ממי שבמשך שנים מפציץ אוכלוסייה אזרחית ללא אבחנה".

 נשיא מגלומן ומשתלח

נשיא טורקיה ארדואן ידוע בלשונו הארוכה והמשתלחת נגד יריביו הפוליטים מבית ומחוץ לטורקיה.

הוא לא מהסס גם להשתלח בראשי מדינות בניגוד לכל כללי הדיפלומטיה.

הוא השתלח בעבר בנשיא טראמפ על תמיכתו ב"יחידות הגנת העם הכורדי" בסוריה, שטורקיה רואה בהן ארגון טרור, ולראש ממשלת עיראק חיידר אלעבאדי אמר "אתה לא ברמה שלי".

גם נשיא צרפת מקרון זכה ממנו באחרונה לביקורת חריפה על שאירח בארמון האליזה את נציגי "יחידות הגנת העם הכורדי", הוא תקף באופן גם את שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, את קנצלרית גרמניה מרקל הוא האשים ב "התנהגות נאצית" ואמר כי התנהגותה של הולנד היא "נאצית, גזענית ופאשיסטית".

הנשיא ארדואן מכוון את התקפותיו בעיקר כלפי מדינות המערב, האיחוד האירופי וישראל כדי לחזק את מעמדו הפוליטי ולהגדיל את הפופולאריות שלו בעולם האסלאמי, האסטרטגיה שלו  מבוססת על עויינות למערב ולמדינת ישראל.

ארדואן מגדיר את עצמו כאחד המנהיגים הגדולים של תנועת "האחים המוסלמים" העולמית, שהשבוע ציינה 90 שנים להקמתה, ורואה את עצמו לא פחות חשוב מהמנהיג הרוחני של התנועה השיח' יוסף קרדאווי היושב בדוחא שבקטאר.

הנשיא ארדואן הוא האחרון שיכול להרשות לעצמו לכנות את ישראל בשם "מדינת טרור" כשהוא מארח בארצו את מנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים והוכרזו ע"י הנשא א-סיסי כטרוריסטים מבוקשים.

ארדואן, העניק להם מקלט מדיני ואף איפשר להם להפעיל כמה ערוצי טלוויזיה בשפה הערבית שאותם הם מפעילים לצורך הסתה נגד משטרו של הנשיא א-סיסי.
ההסתה כוללת גם פרסום "פתאווא" (פסקי ההלכה) הקוראים להתנקש בחייו של הנשיא המצרי ומתארים אותם כ"מצווה" מאללה.

זאת ועוד, הנשיא ארדואן מארח באיסטנבול משרד של תנועת חמאס שמכווין את פעולות טרור בגדה, החל מחטיפת ורצח 3 הנערים הישראלים בגוש עציון בקיץ 2014 ועד לרצח בני הזוג נעמה ואיתם הנקין ז"ל ליד שכם באוקטובר 2015.

מהמשרד הזה פעל צאלח אלעארורי, כיום סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, שהוא גם ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, הוא נאלץ לעזוב את טורקיה בעקבות לחץ של ישראל אך משרד חמאס ממשיך לפעול באיסטנבול למרות מחאות ישראל.

לפני כשנה חשפו שירותי הביטחון של מצרים רשת ריגול גדולה של המודיעין הטורקי שפעלה במצרים ואספה מודיעין בתחום המדיני, הכלכלי והחברתי.
עפ"י הודעת משרד הפנים המצרי, המידע המודיעיני הועבר למנהיגי "האחים המוסלמים" בחו"ל לצורך תכנון שורה של מעשי טרור במצרים.
המגלומניה של הנשיא ארדואן היא שדוחפת אותו להסית ולתקוף את ישראל כדי למנף את עצמו ואת מעמדו בעולם המוסלמי.

ארדואן מזדהה עם קמפיין "השיבה"

נשיט טורקיה מזדהה עם קמפיין "השיבה" הפלסטיני של חמאס, בתוקף היותו הנשיא התורן של הארגון  לשת"פ איסלאמי שחברות בו 57 מדינות. הוא יזם לפני יותר מ-3 חודשים כינוס חירום נגד הכרזת הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל.

נשיא טורקיה תומך באסטרטגיה של חמאס לטרפד בעזרת קמפיין "השיבה" את הוצאתה לפועל של "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.

השבועות הקרובים עד "יום הנכבה" ב-15 במאי אמורים להיות סוערים במיחוד מבחינה ביטחונית מכיוון שתנועת חמאס מתכוונת להמשיך ואף להסלים את קמפיין "השיבה" נגד מדינת ישראל.

לכן, ראש הממשלה נתניהו פעל נכון כשהעמיד במקומו את נשיא טורקיה ארדואן.

אין דרך אחרת מלטפל בו, כל פעם שהוא משתלח בישראל ובמנהיגיה חייבים להעמידו במקומו ולחשוף את צביעותו ושקריו.

נשיא טורקיה איים בעבר , גם לאחר חתימת הסכם הפיוס עם ישראל, כי ינתק את הקשרים הדיפלומטיים עמה אך לא עשה זאת.

אולם, אי אפשר לשלול לגמרי את האפשרות הזו אם המצב הביטחוני בגבול רצועת עזה יחריף,אנו נמצאים ב"מלחמת התשה" חדשה שכפתה עלינו תנועת חמאס, בת בריתו של ארדואן, ישראל חייבת להגן על עצמה ולכן גם תרחיש כזה הוא אפשרי.