עבור לתוכן העמוד
Menu

מפקד במשה"מ: איראן מעצמה בתחום הטילים

הגנרל חג'יזדה, ראש חטיבת החלל במשמרות המהפכה אמר את הדברים לטלוויזיה הפרסית • ברקע, צילומי לווין המוכיחים את הדברים שפרסמנו לראשונה באתר המרכז – איראן מתכננת לשגר לווין לחלל

מפקד בכיר במשמרות המהפכה אמר אתמול (ראשון) לטלוויזיה הפרסית כי איראן מדורגת מבחינה טכנולוגית כאחת מהמעצמות בעלות יכולת פיתוח הטילים החזקות ביותר במזרח התיכון ובעולם כולו.

"היום, אנו מדורגים ראשונים בטכנולוגיה של פיתוח הטילים באזור ובעלי מקום של כבוד בעולם כולו לצד מעצמות העל", את הדברים אמר גנרל עלי חג'יזדה, מפקד חטיבת החלל של משמרות המהפכה.

חמאס בדרך להקמת צבא סדיר בתיאום עם איראן

הוא הוסיף כי איראן עומדת בנוסף בתחום המל"טים.

הטילים הבליסטיים שבידי איראן לפי אתר https://missilethreat.csis.org/country/iran/
הטילים הבליסטיים שבידי איראן לפי אתר https://missilethreat.csis.org/country/iran/

חג'יזדה, הדגיש כי הפלת המל"ט על ידי איראן מראה את היכולות הטכנולוגיות שלה בתחום המכ"מ והגנה אווירית.

חג'יזדה דימה את כוח ההרתעה של איראן ליכולת של רוכב אופניים השומר על שיווי המשקל שלו. "אנו נעצור ונפגר אחר האויב אם נפסיק לדווש. לפיכך, עלינו להמשיך בפעילות ההרתעה שלנו מסביב לשעון, וכן לעשות כל מאמץ להגביר את יכולות [הצבא] שלנו."

בערוץ הטלוויזיה של המשטר שבו והדגישו כי תוכנית הטילים של המדינה לא הוקמה למטרות לא קונבנציונאליות והיא נועדה לשמש כחלק מיכולת ההרתעה של המדינה.

איראן נערכת לשיגור סדרת לווינים לחלל

בתוך כך וכפי שדווח באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, איראן נערכת לשיגור של לווין לחלל.


ראש מכון מחקר החלל של איראן, חוסיין סאמימי הודיע כי איראן תייצר בכוחות עצמה לווין תקשורת חדש תחת השם "ניהאד 1" והוא יתווסף ללוויין האיראני "פארס 1". השניים צפויים להיות מוצגים בסוף השנה האזרחית האיראנית, ב-19 למרץ.

"כרגע, הייצור של "ניהאד 1", לויין התקשורת הסתיים והוא כרגע בשלבים הסופיים לפיני שיגורו, ,אמר סאמימי בטהרן.

סאמימי הוסיף כי הייצור של "פארס 1" , לווין חישה, גם הוא יתבצע עד סוף השנה האזרחית. עוד ציין כי תכנון המודל ההנדסי של מערכת ההנעה של לוויין טלקומוניקציה של "ניהאד 2" הושלם וגם ייצורו יחל בקרוב.

ביולי האחרון, שר התקשורת מוחמד גוואד אזראי ג'רוהמי הודיע כי איראן מפתחת דור חדש של לוויינים תחת השם "ניהאד" והם נמצאים בשלבי הניסויים האחרונים לפני שיגורם לחלל. "הלוויין יימסר למשרד ההגנה בשבוע או השבועיים הקרובים והם ישוגרו לחלל", ציין אזארי ג'רהומי. הוא ציין כי הבעיות שהיו בשני השיגורים האחרונים שנכשלו נפתרו והביע את התקווה כי הלוויין "נהאיד" יכנס למסלולו. בינואר 2019 שוגר לחלל הלוויין "Payam " גם הוא מייצור איראני מקומי במטרה לאסוף מידע סביבתי. בשל כשל טכני בשלב האחרון של השיגור הוא לא הצליח להגיע למסלולו.

ראש המרכז לחקר החלל האיראני, האדי ראזי, אמר כי איראן סיימה את פיתוחו של לוויין נוסף ועושה הכנות אחרונות לשיגורם של שניים נוספים לחלל. ראזי הוסיף כי ארצו תמשיך לפתח את תוכנית החלל שלה בניגוד להגבלות שהוטלו על ידי ארה"ב. רזאי אמר כי החוקרים האיראניים הכינו את הלוויינים על אף ההגבלות של ארצות הברית על רכישה של ציוד וטכנולוגיה. הוא הוסיף כי לאיראן תכנית רב שנתית לפיתוח החלל וכי הפיתוח המקומי נעשה עזרתם של 11 אוניברסיטאות ו-300 חברות פרטיות.

מורטזה באראי, ראש סוכנות החלל של איראן אמר מוקדם יותר החודש כי איראן הזמינה 5 נקודות למסלולי לווין מארגון הטלקומוניקציה הבינ"ל.

https://www.presstv.com/Detail/2019/08/18/603876/Iran-Amir-Ali-Hajizadeh-IRGC-missile-industry