עבור לתוכן העמוד
Menu

"מערכה מול חיזבאללה זה לא טיול בים"

על רקע הפרסום בספרו של בוב וודוורד בו נכתב כי בכירים בממשל טראמפ אינם חושבים כי ישראל יכולה לעמוד מול החיזבאללה, אומר תא"ל קופרווסר כי ישראל עדיין מרתיעה את הארגון ויכולה לו

"חיזבאללה יותר מורתע מישראל, זה ברור", אומר תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר רח"ט אמ"ן. "העבודה שהם אינם משתמשים ביכולות שלהם נגד ישראל והעובדה שישראל מצליחה לסכל את התעצמותם מביאה אותם למסקנה שאין בשביל מה להילחם כעת בישראל". הדברים באים על רקע הציטוטים מספרו החדש של העיתונאי, בוב וודוורד, "פחד: טראמפ בבית הלבן", מביא העיתונאי את דבריהם של בכירים אמריקאים באשר לחיזבאללה, מה שעלול לגרום ל"קטסטרופה".

 

בספר, אשר עד כה מכר למעלה מ-750 אלף עותקים במכירה מוקדמת, צוטט איש צוות הביטחון הלאומי, דרק הארווי, שנתן תדרוך בנושא לנשיא דונלד טראמפ. לדברי הארווי, חיזבאללה צבר כ-150 אלף רקטות, והגדיל באופן משמעותי ביותר את כמות הרקטות שברשותו, שעמדה בשנת 2006 על 4,500 בלבד. לדבריו, כל הכוח המשולב של מערכות "כיפת ברזל", "קלע דוד" ו"חץ", לא היה מגן כראוי על הישראלים ממתקפת טילים של חיזבאללה.

יתר על כן, הבכיר האמריקאי אף דיווח לטראמפ על "מידע מודיעיני רגיש", ואמר שלחיזבאללה היו כ-48 אלף אנשי צבא במשרה מלאה בלבנון, שהציגו "איום קיומי על המדינה היהודית". כמו כן, הוא ציין כי עימות אפשרי בין איראן לישראל היה עלול לעורר "מלחמה קטסטרופלית", שכן ארצות הברית הייתה נגררת לסכסוך.  כדווח בסוכנות "ספוטניק" ובעיתון "מעריב".

לדבריו של רח"ט אמ"ן לשעבר, קופרווסר, חשוב לזכור כי החיזבאללה נבנה על ידי מדינה, איראן, וכי הוא מחומש על ידה במטרה אחת – להוות זרוע של איראן במקרה של תקיפה ישראלית או אמריקנית על איראן ועל מתקני הגרעין שלה. "האירנים מנסים לחמש את החיזבאללה בטילים מדויקים ובציוד מתקדם – ישראל מנסה ומצליחה לסכל את התהליך הזה גם במחיר של תקיפות בתוך סוריה ואף אם נצטרך גם בתוך לבנון", מסביר קופרוווסר. התעצמות החיזבאללה במאות אלפי טילים, כך לפי מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר, שרובם סטטיים מדאיגה, אולם לישראל ישנו פתרון לכך הגנתי בדמות "כיפת ברזל" ואמצעי הגנה נוספים שאותה פיתחה.

"אולם חשוב להבין כי מלחמה מול החיזבאללה אינה טיול בפארק" , מדגיש קופרווסר, וכי על ישראל להמשיך ולפתח את היכולות ההגנתיות שלה, וכן על האזרחים להיכנס למקלטים ומרחבים מוגנים בעת לחימה וזאת על מנת שאם יצליחו טילים ורקטות לעבור את המערך ההגנתי של ישראל , הנזק בחיי אדם יהיה מצומצם.