עבור לתוכן העמוד
Menu

מעצר ברגותי – בעל חשיבות עליונה

מעצרו אתמול של עצאם ברגותי וחיסול אחיו, ששניהם השתתפו בפיגועי הטרור האחרונים מהווה מכה קשה לחמאס שניסה הבעיר את הגדה במקביל לרגיעה בעזה

אתמול (שלישי) נעצר עצאם ברגותי, המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף ואחיו של המחבל צאלח ברגותי שביצע את הפיגוע בצומת עופרה וחוסל על ידי כוחות הביטחון. מעצרו נעשה לאחר מאמץ של השב"כ וכוחות המודיעין של ישראל במטרה למנוע מהחוליה לבצע פיגועים נוספים.

עצאם ברגותי, השתתף גם בפיגוע הירי בעופרה.

משפחת ברגותי היושבת ברמאללה והגרעין הקשה שלה,מגיע מכפר כובר הייתה חוליה רדומה שהופעלה על ידי חמאס. הארגון מנסה לגייס ולאמן חוליות טרור בגדה באמצעות "מטה הגדה" בעזה והמשרד היושב באיסטנבול ומאויש במגורשי "עסקת שליט" המכירים היטב את השטח ואת הנפשות הפעולות באזור.
פעילותה של החוליה באזור רמאללה והפיגועים אותה ביצעו הביאה בין השאר את יו"ר הרש"פ לחשש כי חמאס מנסה להביך אותו ואת ממשלו , ליד המוקעטה במטרה להביאה לערעור המשטר וביצוע הפיכה נגדו זאת במקביל לנסות ופתוח חזית חדשה נגד ישראל בגדה לאחר הסכם ההסדרה עם חמאס, לכן ישנה חשיבות עצומה להצלחת כוחות הביטחון בעצירת החוליה.

 

במקביל טוענים גורמים בחמאס וכן דודתו (בסרטון מעל)  כי השב"כ הודיע לעומר ברגותי, אביהם של המחבלים, כי יועבר למעצר מנהלי ל-6 חודשים. עוד טוענים בחמאס כי חוקר שב"כ אמר לאביו של המחבל שנלכד אתמול כי "בנך דרך על ראשו של אחד מחיילי צה"ל לאחר שירה בהם כשהוא מביט לעבר מצלמות האבטחה."