עבור לתוכן העמוד
Menu

מסך מפוצל – הסכנה לתחרות האירוויזיון

בין פעולות ה-BDS לבין פרובוקציה של אמנים כזו או אחרת החשש הגדול בישראל הוא הנכונות של הפלסטינים להקרבה לשמירה על העניין הפלסטיני בזמן התחרות

הפגנות? התפרצות לבמה? אדם שי, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה העוסק בחרם תרבותי, ניסה למפות היום (א') באולפן ynet את הפעולות האפשריות מצד התומכים של ארגוני תנועת החרם על ישראל במהלך השבוע הקריטי של האירוויזיון בתל אביב.

שי טוען כי אנו צפויים בוודאות לראות פעולות מצד פעילים בארגוני חרם דוגמת BDS. "היום התחיל אירוע שאמור להימשך במהלך כל השבוע, הפגנות מחוץ לכפר האירוויזיון של כמה וכמה ארגונים שונים. רובם ככולם ארגונים המבוססים בישראל", אומר שי.

עוד הוא טוען כי יש סכנה שמישהו יתפרץ לבמה במהלך האירוויזיון במסגרת הפעולות של ארגוני החרם. "השאלה היא עד כמה ההפקה של האירוויזיון תדע לשמור על המתחם. אנחנו הישראלים יודעים דבר או שניים על יצירת מתחם סטרילי, למרות שגם בזה היו לנו פשלות, אבל אנחנו צריכים בפירוש להיות ערוכים לסיטואציה כזאת", אמר.

איראן מתכוננת לעימות מול ארה"ב

על צעדים נוספים של אנשי החרם במהלך האירוויזיון אמר כי "סביר מאוד להניח שאנחנו נראה הפגנות מתוזמנות ומתואמות. הצד הפלסטיני לא יכול להרשות לעצמו שהאירוויזיון יעבור מבלי שהוא יכלול התייחסות מפורשת לצד הפלסטיני. כלומר, האם הם מוכנים להקריב חיים של מפגינים. יהיה שידור אינטרנטי שיתרחש במקביל לאירוויזיון עצמו, איזושהי אלטרנטיבה. אנחנו מדברים פה בראש ובראשונה על הישגים תודעתיים.

"אני מזכיר לכם איך נראה בזמנו השידור של הזכייה של נטע – רוב רשתות השידור האירופיות שידרו מסך מפוצל שמצד אחד רואים בו את ההמונים קופצים אל תוך המזרקה בכיכר וחוגגים את הניצחון, ובצד השני של המסך ראינו את ההפגנות בעזה".

על האפשרות שאחד המתמודדים יעלה עם אביזר כלשהו התומך בתנועת החרם, אמר שי כי "אמני האירוויזיון, רובם ככולם, אינם בהכרח אמנים מבוססים ומוכרים שיכולים להרשות לעצמם לוותר על החשיפה הזו או לבצע איזושהי פרובוקציה. כלומר, האפשרות היחידה מבחינתם היא להמיר את הקרדיט הזה של חשיפה אומנותית באיזושהי פעולה או פרובוקציה כלשהי על הבמה. האמנים יותקפו, ולאחר מכן יותקפו תאגידי השידור במדינות השונות, שזה מי שבוחר את האמנים".

פורסם באתר YNET.