עבור לתוכן העמוד
Menu

מסדרון הסחר המפרץ הפרסי-הים השחור יפתח בקרוב

איראן הודיע על תחילת פעילותו של מסדרון הסחר החשוב מדרום לכיוון אסיה ואירופה • בין המדינות המעורבות: רוסיה, טורקיה, בולגריה וארמניה • ייסע לאיראן לשנע סחורות בצורה מהירה

משרד הדרכים והפיתוח של איראן הודיע היום (רביעי) כי מסדרון המעבר המפרץ הפרסי-הים השחור ייחל לפעול בקרוב.

מנכ"ל תחבורה ציבורית במשרד הדרכים ופיתוח עירוני, אמין טרפו, אמר: "יוקם מסדרון המעבר של המפרץ הפרסי-ים שחור על מנת לפתח את הדיפלומטיה התחבורתית של מדינות חברות והיתרון המשותף שלהן מיתרונות השוואתיים וקידום יתרונות תחרותיים. "

"לאחר הצעת יוזמה זו מטעם ארצנו (כנאמן ההסכם) בשנת 2016 ולאחר קיום ארבעה סבבי שיחות מומחים בטהרן, סופיה, טביליסי וטהראן, בהתאמה, סבב המשא ומתן החמישי בהשתתפות משלחות מאיראן, ארמניה, גרוזיה, בולגריה ויוון נערכה ביום שני בירוואן ", הוסיף.

"בהתחשב ביעילותו הכלכלית ובביטחונה, המסדרון הזה יגביר את מהירות הסחר באסיה עם אירופה ואטרקטיביות זו תיצור יותר ויותר התקשרות של המעבר עם סחר אזורי ובינלאומי בין איראן למדינות דרום הקווקז והים השחור ", ציין הפקיד.

הוא הדגיש כי ניתן להגיע להסכמות נוספות עם מדינות אחרות באזור.

המסדרון החדש יהווה המשך לפיתוח המסדרון הימי מול המזרח ובעיקר מול הודו, עת אמור להיפתח החלק החדש של נמל צ'בהאר, האמור לסייע בהובלה מהירה של סחורות מסין והודו לעבר אסיה ואירופה. באותו אזור אמור להיות מוקם גם צינור נפט גדול שדרכו יוכלו לייצא ולהזרים נפט אל אזור הנמל וממנו אל שאר החלקים מצפון לאיראן בצורה חלקה ומהירה.

עם סיום הלחימה באזור נגורו קארבך, הגבירה איראן את מעורבותה באזור דבר היכול לסייעה לה לצבור השפעה נוספת הן בארמניה והן באזרבייג'ן והיציבות באזור הופכת להיות חלק מן האינטרס האיראני על מנת לשמור על קו הסחורות לעבר הים השחור.