עבור לתוכן העמוד
Menu

ממשל ביידן מאשר עסקת הנשק עם סעודיה

עסקת הנשק כוללת רכישה של עד 280 טילי אוויר-אוויר בעלות כוללת של 650 מיליון דולר

ארה"ב אישרה מחדש את עמידתה ה"איתנה" בתמיכה בסעודיה מול כל איומים, והדגישה כי היא תמשיך לספק את אמצעי ההגנה הדרושים לממלכה כדי להגן על שטחיה מפני כל התקפות חוצות גבולות.

הדברים באים לאחר שגורם במשרד החוץ האמריקאי אמר לעיתון "אשרק אל-אווסט" כי עסקת מכירת הנשק האחרונה שאושרה על ידי הממשל האמריקני ב-4 בנובמבר היא הצעד שמראה את המחויבות של ממשל ביידן לסייע לסעודיה להגן על עצמה.

סעודיה נמצאת תחת מתקפה בלתי פוסקת של טילים בליסטים ומל"טים מצידם של החותים מתימן. לפני קצת יותר משנה הותקף שדה הנפט של "ארקאמקו" במתקפה משולבת שגרמה לפגיעה עצומה בתפוקת הנפט של סעודיה.

המקור ציין כי עסקת הנשק כוללת רכישה של עד 280 טילי אוויר-אוויר בעלות כוללת של 650 מיליון דולר.

"העסקה הזו נועדה לחדש את המאגר הנוכחי של סעודיה של טילי הגנה אוויר-אוויר תוך הבטחה לשימור היכולת להגן על עצמה בעקבות מספר הולך וגדל של התקפות אוויריות על שטחה על ידי הקבוצה החות'ית הנתמכת על ידי איראן וממקומות אחרים בשטחה. אזור", הם ציינו.

המקור גם ציין כי יותר מ-70,000 אזרחים אמריקאים מתגוררים בסעודיה.

חשוב לציין כי ארה"ב הודיע זה מכבר על הסגת כוחות טילי הפטריוט ומערכות הגנה מחדש מסעודיה במסגרת "תכנון מחדש" של הכוחות באזור.
לעומת עמדת הבית הלבן, הסנאט הצביע נגד ביצוע עסקת הנשק וכי הודיע לסנאט כי עסקת הנשק אינה כוללת טילים המסוגלים לפגוע במטרות קרקעיות.

במקום זאת, העסקה מבטיחה חיזוק יכולת ההגנה של ערב הסעודית מפני התקפות אוויריות חוצות גבולות כמו אלו שבוצעו על ידי מל"טים עמוסי חומרי נפץ ששוגרו על ידי מיליציות החות'יות בתימן.

"אין להכחיש שהחות'ים פורסים כלי נשק יותר ויותר מתוחכמים, במיוחד מל"טים חמושים, כדי לפגוע באוכלוסיות אזרחיות בסעודיה", אמר יו"ר יחסי החוץ של הסנאט בוב מננדס לפני ההצבעה.

"ערב הסעודית מוקפת, פשוטו כמשמעו, באיומים אלימים הממומנים ומתזומרים  על ידי איראן", אמר מנהיג המיעוט בסנאט, מיץ' מקונל.

"הצבעה לאי מכירת מערכות צבאיות הגנה לסעודיה תערער את אחד מהשותפים האזוריים החשובים ביותר שלנו", הוסיף.

כלי תקשורת רבים אישרו כי פקידים אמריקאים תומכים בתוקף בהסכם וקוראים לביידן לשנות את עמדתו כלפי המלחמה בתימן ולתמוך בערב הסעודית ובממשלת תימן כדי למנוע ממחוז מריב שבצפון תימן ליפול לידיהם של החות'ים.