עבור לתוכן העמוד
Menu

מלך מרוקו קורא לבנות מחדש את האמון בין הפלסטינים וישראל

המלך מבקש לאזן את ביקורו המוצלח של שר הביטחון גנץ שעורר ביקורת קשה ברש"פ • קרא לשמירה על ירושלים פתוחה לכולם

לאחר סערת חתימת ההסכם הביטחוני בין ישראל למרוקו, יוצא המלך מוחמד השישי לצעד מאזן והכריז ב-29 לנובמבר כי יש לבנות את יחסי האמון בין הפלסטינים לישראלים במטרה לפתור את הסכסוך הפלסטיני-ישראלי.

הוא הדגיש כי רבאט תמשיך במאמציה על מנת להבטיח את התנאים הנכונים לחזרתם של שני הצדדים לשולחן המשא ומתן.
"אני קורא, פעם נוספת, לצאת לדרך דיפלומטית אינטנסיבית ואפקטיבית להחזיר את הצדדים לשולחן המו"מ על מנת להסדיר את הסוגיה הפלסטינית במסגרת פתרון שתי המדינות ובכך לבנות עתיד מבטיח לדורות פלסטינים וישראלים", אמר בהודעה ליו"ר הוועדה ל"מימוש הזכויות הבלתי ניתנות לביטול של העם הפלסטיני", צ'יח' ניאנג, לרגל יום הסולידריות הבינלאומי עם העם הפלסטיני.

המלך קרא לקהילה הבינלאומית לעזור לשני הצדדים לבנות את האמון ולהימנע מכל פרקטיקה המערערת את תהליך השלום.
"בתקופה ההיא (המו"מ לפני כ-7 שנים), האמון בין שני הצדדים נעלם. ניתן היה למנף את האמון הזה כדי ליישם את הפתרון הרצוי על ידי הקהילה הבינלאומית", הדגיש, והוסיף כי המבוי הסתום בתהליך השלום במזרח התיכון מטיל נטל כבד כמו גם אחריות גדולה על הקהילה הבינלאומית – ובמיוחד על המדינות המשפיעות – להתגבר על המכשולים המורכבים, השזורים זה בזה, המונעים כל פריצת דרך בתחום הפוליטי.
המלך מוחמד אמר כי מרוקו תמשיך במאמציה על מנת להביא לתנאים הנכונים לחזרה לשולחן המשא ומתן כאמצעי היחיד לשים קץ לסכסוך ולהבטיח ביטחון ויציבות באזור המזרח התיכון.

"עם זאת, לא משנה עד כמה הכוונות יהיו כנות, שום מאמץ לא יכול להצליח מול צעדים חד-צדדיים שהורסים את סיכויי השלום ומתדלקים אלימות ושנאה", הזהיר, ואישר מחדש את עמדתה של מרוקו לגבי המטרה הפלסטינית.
הוא הוסיף כי העמדה המרוקאית לא משתנה בהתאם לנסיבות, והיא גם לא נשלטת על ידי כמה טקטיקות פוליטיות חסרות טעם.
המלך קרא לשמר את הזהות הערבית והאסלאמית של ירושלים וכן את מעמדה המשפטי, הדמוגרפי וההיסטורי.

"חשוב לוודא שהעיר הקדושה פתוחה לחסידי הדתות המונותאיסטיות, שצריכים להתקיים בסביבה שבה שוררים אחווה, חיבה ושלום", אמר.

המלך מוחמד גם הביע את תמיכתו המלאה ברשות הפלסטינית, בהנהגתו של הנשיא אבו מאזן, במאמציה להגשים את שאיפות העם הפלסטיני לחופש, עצמאות, אחדות ושגשוג.