עבור לתוכן העמוד
Menu

מי המנהיג החדש של דאע"ש?

ארגון דאע"ש הודיע כי המנהיג החדש של הארגון הינו אבו חסן אלחשימי אלקורשי והבטיח לנקום את מותו של המנהיג הקודם שפוצץ את עצמו כדי שלא ליפול בשבי הצבא האמריקני • המודיעין האמריקני מעריך כי שמו של המנהיג החדש הינו פיקטיבי מסיבות ביטחוניות ומנסה להגיע לזהותו האמיתית

כחודש וחצי לאחר מותו של מנהיג ארגון דאע"ש, אבו אברהים אלקורשי , הידוע גם בשם עבדאללה קרדאש, לאחר שפוצץ את עצמו כשכוח אמריקני מובחר נחת במקום מסתורו בעיירה אטמה שבצפון מערב סוריה כדי לעצור אותו, הודיעה זרוע ההסברה של הארגון "אל-פורקאן" באופן רשמי על מותו.

בהודעה נמסר כי "אבו חסן אלחשימי אלקורשי" הינו המנהיג החדש של הארגון לאחר שנבחר על ידי מועצת השורא וכי הארגון ינקום את מותו של אבו אברהים אלקורשי.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

מומחי מודיעין מעריכים כי שמו של המנהיג החדש של ארגון דאע"ש הינו פיקטיבי וכי בצמרת הארגון אין חברים בשם הזה.

לקח לארגון דאע"ש כמה שבועות לאשר כי מנהיגו אבו אברהים אלקורשי מת וזה מעיד על המבוכה הרבה וההלם בצמרת הארגון שהופתע מהפעולה הצבאית האמריקנית.

במודיעין האמריקני מעריכים שהארגון עבר להשתמש בשמות פיקטיביים של מנהיגיו כדי להקשות על גורמי המודיעין הערביים ועל כוחות הקואליציה הבינלאומית לאתר את הנהגת הארגון ולחסלה, אבל ההנחה היא שהמנהיג החדש הוא ממוצא עיראקי כפי שהיו שני המנהיגים הקודמים של הארגון.

המודיעין העיראקי עוקב כבר כחודש ימים אחרי הצמרת של דאע"ש ומנסה להעריך מי עשוי להיות המנהיג הבא של הארגון. רוב המועמדים אינם שוהים בשטח עיראק ויתכן שהיורש יהיה דווקא עיראקי השוהה בשטח סוריה.

הצבא העיראקי הגביר את הכוננות בגבולות הצפון מערביים עם סוריה מחשש לפעולות תגמול ונקם בעקבות מותו של מנהיג דאע"ש אבו אברהים אלקורשי.

ארגון דאע"ש ספג מהלומות קשות מאז אביב 2019, הוא איבד שטחים גדולים שבהם שלט, מה שהביא את ארה"ב להודעה על תבוסת הארגון, כמו כן שני המנהיגים שלו אבו בכר אלבגדאדי ואבו אברהים אלקורשי(עבדאללה קרדאש) מצאו את מותם בזה אחר זה.

פעילות הארגון מתרכזת כעת במדבר הסורי, הוא פועל בצורה מבוזרת  וגורם אבידות לכוחות המשטר הסורי, לצבא הרוסי ולמליציות הפרו איראניות.

המנהיג החדש אבו אלחסן אלקורשי הינו דמות בלתי ידועה לגורמי המודיעין של המערב שמעריכים כי בחירתו מעידה על משבר קשה שעובר הארגון, לטענתם בשנת 2015 חוסלו בכירים בצמרת דאע"ש ובמועצת השורא שלו, דבר שיצר וואקום מנהיגותי בארגון, זוהי גם הסיבה שלקח לארגון כמה שבועות להודיע את שמו של המנהיג החדש.

להערכתם, המנהיג החדש אינו נמנה על שורת קציני הצבא העיראקי לשעבר ממפלגת הבעת' שהיוו את הצמרת שהקימה את ארגון דאע"ש.

לאחר  מותו של מנהיג הארגון אבו אברהים אלקרשי,ארגון דאע"ש ינסה לשקם את עצמו ולהוכיח כי הוא עדיין קיים באופן משמעותי בשטח ומנסה לפתח את רעיון הח'ליפות האסלאמית, הוא יצטרך לעשות פעולות צבאיות משמעותיות ופיגועים כדי להוכיח לתומכיו שהוא עדיין על המפה.

כמה חוקרים עיראקיים טוענים כי ארגון דאע"ש כבר מורגל במות מנהיגיו וכי הפעילות שלו לא תושפע ממותו של אבו אברהים אלקורשי מכיוון שהארגון פועל כבר זמן רב בשיטה מבוזרת, כל תא פועל באופן עצמאי בעיראק או בסוריה או בסניפי הארגון שמפוזרים באפריקה, באסיה ובמזרח התיכון.

משימת זיהויו של מנהיג דאע"ש החדש אבו אלחסן אלחשימי  אלקורשי נמצאת בראש סולם העדיפויות של שירותי הביטחון העיראקיים ושל הגוף המיוחד למלחמה בטרור ב-CIA, נראה שייקח זמן רב לפתור את תעלומת זהותו.

 

שמעות רבות – מידע מועט

אחת השמועות שמופצת ברשתות החברתיות טוענת כי המנהיג החדש של דאע"ש הינו ג'ומעה עוואד אלבדרי, אחיו של אברהים עוואד אלבדרי המכונה "אבו בכר אלבגדאדי" שעמד בראש הארגון וחוסל על ידי האמריקנים בצפון מערב סוריה בתקופת ממשל טראמפ באוקטובר 2019.

ג'ומעה היה האחראי על מנגנון הכספים של הארגון בעת שאחיו היה מנהיגו.

שמועה נוספת מדברת על כך שבשאר אלסומידאי,  המכונה חאג'י זייד שכיהן כראש הלשכה השפטית של הארגון הוא המנהיג החדש של דאע"ש.

הוא היה בין אנשי סודו והמקורבים החשובים של מנהיג דאע"ש אבו אברהים אלקורשי.

שורשי החמולה שהוא משתייך אליה מגיעים עד לשבט קורייש.

המודיעין האמריקני עושה כעת מאמץ גדול בחקירת שבויים של דאע"ש בכלא חסכה, שנמצא תחת שליטת הכורדים, כדי לנסות ולגלות מיהו המנהיג החדש של הארגון.

מבחינה מודיעינית חשוב מאוד לזהות במהירות את זהותו של המנהיג החדש ושל המעגל שמקיף אותו כדי למקד את המאמץ המודיעיני לאיתור מיקומו של המנהיג.

לא  מן הנמנע שהמנהיג החדש של הארגון הינו מדרג הביניים לאור העובדה שצמרת הארגון חוסלה ברובה,אבל הנחת העבודה היא שהוא יהיה חייב להיות לוחם שטח ואדם שמשתייך לצאצאי הנביא מוחמד, דהיינו, משבט קורייש, גם אם אינו בכיר בארגון.

 

 

 

.