עבור לתוכן העמוד
Menu

מי אתה מוחמד אלמעאדי?

בזכות ישראל וחמאס הפכה קטאר לגורם אזורי חשוב המסייע לשמירה על הרגיעה ברצועת עזה • אסור לשכוח כי מדובר במדינה תומכת טרור, השגריר שלה מוחמד אלעמאדי הוא סמל החנופה לישראל ומטרתה היא להגיע דרכה אל ממשל טראמפ

מי  אתה השגריר אלמעאדי? קטאר היא מדינה תומכת טרור,היא מארחת בעיר הבירה דוחא את מפקדת ארגון חמאס בחו"ל ואת מנהיגי הטרור של "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים.

היא גם תומכת בארגוני אל-קאעדה ודאע"ש בכמה מדינות ערביות במזה"ת כולל בשלוחת דאע"ש בצפון סיני.

למרות זאת, איפשרה ממשלת ישראל להעניק לקטאר דריסת דגל בתוך רצועת עזה, למורת רוחה של מצרים, וגם מדי פעם לתווך בינה לבין חמאס.

המהלך הזה משרת את קטאר שמדיניותה הקבועה היא להתערב בכל נושא במזה"ת שממנו היא יכולה להפיק רווחים מדיניים ולנקוט בשיטת "הפרד ומשול" ויצירת בעיות כדי שהיא תוכל לפתור אותן בהמשך.

כל ההתנהלות הקטארית ברצועת עזה בשנתיים האחרונות נועדה להתחנף לישראל ולממשל טראמפ כדי שיגבירו את הלחץ על מדינות ערב המתונות, ובראשן מצרים וסעודיה, לבטל את החרם שהטילה ה"רביעיה הערבית" עליה ולהתפייס עמה.

כל מאמצי ממשל טראמפ בנושא הזה עלו בתוהו, מצרים וסעודיה שמכירות היטב את האופי החתרני של שליט קטאר ותמיכתו בטרור של חמאס ושל "האחים המוסלמים" מסרבות לבטל את החרם, המודיעין הקטארי בחש ובוחש רבות בעניינים הפנימיים שלהן כדי לזעזע את יציבות משטרן.

הנציג של קטאר לשיקום רצועת עזה ולתיווך בין ישראל לחמאס, הוא מוחמד אלעמאדי, שנושא בתואר הרשמי של ראש הועדה לשיקום רצועת עזה.

גורמים ביטחוניים בכירים המכירים מקרוב את וחמד אלעמאדי מתארים אותו כערמומי וחנפן, לדבריהם הוא יודע היטב היכן מרוחה החמאה המדינית והוא עסוק בהתחנפות בו זמנית לישראל ולחמאס, תוך שהוא מנסה לתקוע מקלות בגלגלים של מצרים.

יש כאלה בישראל שמאשימים אותו בסחבת מכוונת בענין העברת הכסף הקטארי בסך 30 מיליון דולר לרצועת עזה שהייתה אחת הסיבות העיקריות לסבב הלחימה האחרון ברצועה.

אלעמאדי יצא לביקור פרטי בארה"ב מ"סיבות אישיות", לא העביר את הכסף לרצועה ושב לעזה רק לאחר השגת הפסקת האש כדי לחלק 30 מיליון דולר למשפחות הנזקקות.

 

הסתבכות עם הג'יהאד האסלאמי

 

מוחמד אלעמאדי הינו אדם יהיר המסתובב באזור כ "בעל מאה הוא בעל הדעה" וסבור כי הצדדים צריכים לקבל את עמדותיו בגלל שהוא שחולש על ברז הכספים הקטארי.

היהירות שלו גורמת לו לעשות טעויות שמסבכות אותו.

במהלך מסיבת עיתונאים ב-14 במאי בעיר עזה האשים השגריר אלעמאדי את ארגון הג'יהאד האסלאמי בגרירת הרצועה לסבב הלחימה האחרון עם ישראל ובעצם אימץ את הנרטיב הישראלי.

דבריו פורסמו באתרי חדשות מקומיים ברצועה ועוררו את זעמו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נח'אלה אשר דרש ממנו להתנצל לאלתר בפני "ההתנגדות הפלסטינית".

"הודינו לקטאר על הסיוע ההומניטארי לרצועת עזה, אך אין פירוש הדבר שנסכים לקבל את ההצהרות הבלית האחראיות של מוחמד אלעמאדי שחרג ממשימתו ההומניטארית" הדגיש נח'אלה.

השגריר אלעמאדי פרסם הודעה שקרית שהכחישה את הדברים שאמר ומיהר לברוח מהרצועה לפני שיתחילו אירועי "יום הנכבה".

בשנה האחרונה, מאז החל קמפיין "צעדות השיבה" הותקפה שיירתו של השגריר הקטארי באבנים מספר פעמים בעת שביקר באזור ההפגנות בגבול עם ישראל והושמעו לעברו קריאות כי הוא "סוכן של ישראל".

אלעמאדי התפאר כמה פעמים בראיונות לאמצעי התקשורת כי יחסי קטאר עם ישראל הם "מצויינים" וגורמים בתנועת פת"ח אומרים כי הוא מקיים מדי פעם פגישות חשאיות עם גורמי ביטחון ישראלים בכירים בתל אביב ובדוחא.

מוחמד אלעמאדי לא נענה לדרישתו של זיאד נח'אלה מנהיג הג'יהאד האסלאמי להתנצל והוא סומך על הנהגת חמאס שתוציא עבורו את הערמונים מן האש לקראת ביקורו הבא ברצועה.

 

שתיקת החמאס

 

ארגון חמאס שומר על שתיקה רועמת בכל הקשור לההאשמות שהיפנה השגריר הקטארי אלעמאדי לעבר ארגון הג'יהאד האסלאמי.

הארגון בורח מעימות עם אלעמאדי וכמה פעילי חמאס נשלחו לרשתות החברתיות כדי להגן עליו ולטעון כי דבריו פורשו שלא כהלכה ואף "הוצאו מהקשרם".

ארגון חמאס איננו מעוניין בעימות עם קטאר, הנהגת הארגון בחו"ל ממוקמת בדוחא בירת קטאר וחמאס מעוניין בהמשך הזרמת הכסף הקטארי לפקידיו ולמשפחות הנזקקות ברצועה.

לפני יותר משבוע התקשר מנהיג חמאס אסמעיל הניה בטלפון אל שליט קטאר השיח' תמים בן חמד והודה לו על הסיוע הכספי של ארצו לרצועת עזה.

 

לסיכום:

 

ישראל וארגון חמאס חיזקו את מעמדה של קטאר בכך שהפכו אותה למממנת של פרוייקטים הומניטארים וסיוע כספי לרצועה וגם למתווכת בינהם, הכל בגלל נכונותה להעביר כספים לרצועה.

האינטרס הקטארי הוא להתחנף לישראל ולהגיע דרכה אל ממשל טראמפ, השגריר אלעמאדי תקף את ארגון הג'יהאד האסלאמי כאקט חנופה לישראל מבלי להסתבך עם חמאס.

קטאר מנצלת באופן ציני את ההתדרדרות במצב ההומניטארי ברצועה כדי לחזק את מעמדה האזורי ואסור לנו לשכוח שמדובר במדינה תומכת טרור.