עבור לתוכן העמוד
Menu

מיליציה שיעית עיראקית מאיימת על ישראל

אנשי המליציה אל-נוג'אבה , מיליציה שיעית-עיראקית הנאמנה לאיראן פרסמה סרטון עם כיתוב מאיים על ישראל • אנשי המיליציה הותקפו בגבול סוריה-עיראק לאחרונה

אנשי מיליציה שיעית-עיראקית , אל-נוג'אבה (Harakat Hezbollah al-Nujaba ) פרסמו ב-15 לספטמבר בחשבון הטוויטר של איום ראשון מסוגו כלפי ישראל . בסרטון שמפרסמים אנשי הארגון נראים אנשי המיליציה השיעית כאשר הם מחזיקים תמונות המנהיג העליון של איראן , חמיני וברקע כיתוב בעברית :" אם תתקיפו אותנו אנו נתקוף בעומק שלכם".

ב-12 לספטמבר  פורסמו שלטי חוצות בבגדד עם מסרים נגד ישראל וארה"ב. ברשת CBS האמריקנית דווח כי השלטים מומנו ככל הנראה על-ידי "אל-חשד א-שעבי", ארגון הגג של המיליציות השיעיות הנאמנות לאיראן, כחלק מקמפיין של טהרן נגד ארה"ב ובמטרה להפגין את נוכחותה החזקה בעיראק.

"מוות לישראל ולארה"ב" שלטי חוצות בבגדד
"מוות לישראל ולארה"ב" שלטי חוצות בבגדד

במקביל פורסם בשלט חוצות אחר בעיר, תמונה של מסוק נושא ארון קבורה אמריקני, נכתב: "מוות לאמריקה ולישראל". בשלטים נוספים מופיע כיתוב זהה, לצד תמונות של דגל ישראל שרוף או קריקטורות המבזות את דגל ארה"ב.

מושל מחוז נינוה במדינה, עתיל אל-נוג'ייפי, אמר ל-CBS כי "שלטי החוצות שפורסמו ברחובות בגדד הם עדות לחוסר היכולת של הממשלה לשלוט על קבוצות פרו-איראניות, שרוצות לגרור את עיראק לסכסוך בינלאומי, המסכן את עתידה של המדינה ומיטיב עם איראן".

הייווה עוסמן, פרשן פוליטי עיראקי ויועץ הנשיאות לשעבר, אמר שהשלטים מעידים על דריסת הרגל המשמעותית שיש לאיראן במדינה. "אין הבדל בין איראן לבין המיליציות השיעיות שבתוך עיראק", הוא אמר.

סעודיה מפנה עורף לחמאס

אחד משלטי החוצות בבגדד כולל ציור של פסל החירות בניו יורק, המתואר בו כמלאך המוות שאוחז בראשו של הנשיא דונלד טראמפ. על השלט נכתב: "ארה"ב אחראית לחוסר הביטחון וחוסר היציבות באזור, מכיוון שהיא תומכת בכיבוש הציוני ובקבוצות טרור".

אל-נוגאבה (מקור השם באיסלאם, מתוך נאומו של בין עלי), נולדה מתוך תנועת "אשעיב חאי אל-חאק" בשנת 2013 תחת הנהגתו של שייח' אכראם של-קאאבי. התנועה פעלה רבות באזור סוריה בזמן מלחמת האזרחים וסייעה לאיראן ולצבא הסורי להשתלט על מרכזי אוכלוסייה רבים. אנשי אל- נוגאבה, מתגאים בכך שהם מקבלים סיוע צבאי, מחנות אימונים וייעוץ מאנשיו של מפקד "כח אל קדס", סולימאני וכי הם תומכים באידאולוגיה של איראן.

Hezbollah_al-Nujaba_Flag
Hezbollah_al-Nujaba_Flag

כבר עם הקמתה ב-2013 שלחה אנשים למען המלחמה בסוריה והיוו גורם משמעותי בגיוס חיילים למען המלחמה בשנת 2015. אנשי המיליציה השתתפו בקרב על חלב ושבירת המצור על נאבול וזארהה.

בדצמבר 2014 פורסמה תמונה של מל"ט מתוצרת איראן "יאסר" שהמיליציה טענה כי נמצא בשימושה.

ב-30 לאוגוסט פרסמה הטלוויזיה הפרסית כי לטענת המיליציה כוחות ישראלים מובחרים נכנסו לעיראק תחת דרכונים מזויפים של ארה"ב. הטענות באו בעקבות סדרת התקיפות של בסיסים רבים של כוחות המליציות השיעיות ברחבי עיראק על ידי גורם זר. החשד שעלה מדיווחים שונים היה כי ישראל הפציצה את אותם בסיסים. לדברי בכירים בארגון הם מודעים לכך שאשה העובדת עם ישראל חצתה את הגבול לאחרונה וכי הפעילות של הישראלים מקבלת חסות מארה"ב בבניין השגרירות.

אנשי הארגון בביקור באיראן לרגל "יום ההתנגדות"
אנשי הארגון בביקור באיראן לרגל "יום ההתנגדות"

גם בהפצצה אחרונה על אזור מעבר הגבול אלבוכמאל נפגעו ככל הנראה כוחות המיליציה השיעית המסונפת לאיראן. התקפה שגורמים בישראל אמרו עליה כי "תעכב למשך זמן רב את המסדרון היבשתי של איראן".

בעקבות ההפצצות הללו דרשו אנשי המליציות לחמש אותם באמצעים להגנה אווירית , אולם ממשלת עיראק מתנגדת לכך.
ב-4 לספטמבר מזכ"ל המיליציה, אל קאאבי, הזהיר כי ארה"ב ובעלות בריתה זוממות נגד עיראק וכי הכוחות האמריקנים הפועלים במדינה ניטלו את מערוכת ההגנה האווירית.

מסיבת עיתונאים עם פעילים מתימן והרש"פ תחת הכותרת "הבית השחור"
מסיבת עיתונאים עם פעילים מתימן והרש"פ תחת הכותרת "הבית השחור"

הוא אמר כי ארה"ב חלשה מבעבר וכי היא ממשיכה להחליש את עיראק בגלל השת"פ עם ישראל, מדינות המפרץ וסעודיה.
"המשטר הציוני מנסה להשפיל את מדינות ערב, אבל הוא לא חזק מספיק והוא חלש יותר ממאורת עכבישים", אמר קאאבי.

Sekjen Al-Nujaba: Sistem Pertahanan Udara Irak Dinonaktifkan AS

https://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=1398061300100

פורסם ב"ישראל היום"