עבור לתוכן העמוד
Menu

מחוקק איראני:"לחתום על הסכמים צבאיים על מנת להביס את האויב הציוני"

את הדברים אמר חבר הפרלמנט , זייאד במחמוד נבביאן,, בראיון לסוכנות "מאהר" • הדגיש אתה חשיבות של ההסכם מול סין

זייאד במחמוד נבביאן, מחוקק בפרלמנט האיראני אמר בשיחה עם סוכנות הידיעות "מהאר" כי יש לחתום על הסכמי שיתוף פעולה צבאיים בין איראן למדינות אזוריות כולל סוריה לחיזוק איראן וציר ההתנגדות וכדי להביס את המשטר הציוני ואויבים אחרים.

"על פי החלטת מועצת הביטחון 2231, אמברגו הנשק על איראן יפוג בקרוב", אמר בתגובה להארכת לניסיון להאריך את האמברגו, והוסיף כי "בהיותה חברה קבועה במועצת הביטחון, לרוסיה יש וטו בכוח להתעקש על יישום מלא של ההחלטות בקפדנות. על בסיס זה, אם ארצות הברית מתכוונת להעביר החלטה נגד איראן, רוסיה בהחלט תשתמש בכוח הווטו שלה כדי לשמור על יוקרתה שלה".

נבביאן הביע את התנגדותו נגד נסיגת איראן מה- NPT (אמנת אי-הפצת נשק גרעינית) והדגיש כי "ה- NPT מוכיח שפעילות הגרעין של איראן היא למטרות שלום, אך אם נפרוש מה- NPT, תיהנה השלכות על המדינה."

"למעשה, ייתכן שמועצת הביטחון רואה בפרישת איראן מה- NPT צעד לעבר פעילות גרעינית לא למטרות שלום, והחלטה כזו תעצים את פעולות האיבה נגד איראן", הוסיף.

"מדינות כמו סין ורוסיה ימשיכו לעמוד לצדה של איראן גם אם יופעל הפרוטוקול הנוסף" , אמר, והוסיף כי "עם זאת, אם נעזוב את NPT, אף מדינה לא תשתמש בסכות הווטו לטובת איראן במועצת הביטחון, מכיוון ש NPT היא הקו האדום של כל המדינות. "

"עצירת יישום הפרוטוקול הינה חוקית לחלוטין ובהתאם ל- JCPOA" אמר, והדגיש כי "על פי סעיף 3 לחוק היישום JCPOA, שאושר על ידי הפרלמנט, הממשלה מחויבת לפקח על – ציות להסרת הסנקציות או הטלת סנקציות שהוטלו מחדש ונקוט בצעדים הדדיים למימוש זכויות האומה האיראנית.

במקומות אחרים בדבריו, הוא הגיב לשמועות האחרונות סביב חתימת ההסכם בין איראן-סין, וציין כי "על פי ההסכם, איראן וסין קבעו שיתופי פעולה בתחומים שונים כמו רכבות, מדע, טכנולוגיה, יצוא נפט, וענייני בנקאות. זו הזדמנות טובה מאוד לאיראן להפרע תחת הסנקציות. למעשה, סין אמורה להביא את כל הטכנולוגיות המעולות שלה לאיראן, ולייצר הרבה מקומות עבודה לצעירים. "

כמו כן, הוא אמר כמה הערות על ההסכם הצבאי שנחתם לאחרונה בין איראן לסוריה והשפעתו על האיזון באזור והדגיש כי "יש לחתום על הסכמים צבאיים בין איראן למדינות האזור על מנת לחזק את איראן ואת הציר של התנגדות ולהבסת המשטר הציוני ואויבי חזית ההתנגדות".