עבור לתוכן העמוד
Menu

מזכ"ל האו"ם: הגיע הזמן שחיזבאללה יהפוך לכוח פוליטי

ארגון הטרור לא אהב, בלשון המעטה, את דבריו של מזכ"ל האו"ם בנוגע למצב בלבנון • ביקש להוציא כל התערבות זרה מהמדינה

בראיון ל"אשרק אל אווסאט" אומר מזכ"ל האו"ם דברים שעוררו את זעמו של ארגון החיזבאללה בכל הנוגע למעמדו בלבנון. "המצב הנוכחי בלבנון שובר לי את הלב", אמר אנטוניו גוטרש. הוא קרא למנהיגים הפוליטיים בלבנון להגיע להבנות לביצוע של רפורמות מן היסוד ולהעדיף את טובת המדינה על פני אינטרסים אחרים. עוד הוסיף כי "התערבות זרה" בלבנון חייבת להפסק.

הצטרפו עכשיו לקבוצת הטלגרם שלנו – לחץ כאן

גוטרס הציע כי לבנון "צריכה חוזה חברתי חדש" המאפשר לבנות מחדש את מעמד הביניים שחוסל, וחשף כי הוא השיג התחייבויות ברורות משלושת ראשי המחנות, מישל עאון, נביה ברי ונג'יב מיקאטי, לנהל בחירות "חופשיות והוגנות" בתחילת מאי בשנה הבאה.  הוא חזר על הדרישה להפוך את חיזבאללה למפלגה פוליטית גרידא, כמו כל כוח פוליטי אחר במדינה. גוטרס הביע את "דאגתו הכבדה" בנוגע למצב "אין מלחמה, אין שלום" בסוריה, וציין כי התיווך של גייר פדרסן, השליח המיוחד של האו"ם לסוריה, הוא "השחקן היחידי בעיר".

מזכ"ל האו"ם בפגישה רשמית במתחם יוניפיל
מזכ"ל האו"ם בפגישה רשמית במתחם יוניפיל

"אני חושב שאנחנו צריכים שתי תמורות חיוניות. האחת היא שלדעתי לבנון זקוקה לרפורמות עמוקות. לבנון זקוקה למנהיגיה הפוליטיים כדי שיוכלו להתאחד ולהיות מסוגלים להבין את הרגע הנוכחי שלבנון ותושבי לבנון עומדים לפני כל דבר אחר. עליהם לקבל שלבנון חייבת להיות מדינה ללא שחיתות, שלבנון חייבת להיות מדינה עם אחריות מלאה ושלבנון חייבת להיות מדינה עם רפורמות החיוניות לשגשוג כלכלתה וחברתה ובו בזמן.אנו זקוקים לקהילה בינלאומית שבה אף מדינה לא מנסה להתערב בחייה הפנימיים של לבנון ובמקביל שתצליח לגייס את המשאבים והתמיכה שתדרוש תוכנית רצינית של רפורמות".