עבור לתוכן העמוד
Menu

מו"מ קשוח: איראן משנה את התנאים?

מקור במסגרת השיחות בוינה מסר לערוץ פרסי כי הדרישה להסרת הסנקציות מעל איראן תקפה גם לסנקציות שהוטלו על ידי ממשל אובאמה וגם סנקציות במגוון קטגוריות שונות

איראן מבהירה כי אין די בהסרת הסנקציות של ארה"ב בלבד בכל הקשור להסכם ה-JCPOA, אלא יש להסיר את כלל המגבלות שהוטלו מאז יציאת ארה"ב מההסכם כולל בקטגוריות נוספות, כך מסר מקורב מקור לשיחות בוינה לערוץ הטלוויזיה "PRESS TV".

"לא מספיק להסיר את הסנקציות הקשורות ל- JCPOA יש להסיר גם את הסנקציות של טראמפ שהוטלו תחת קטגוריות אחרות אחרות ", כך צוטט המקור.
"בנוסף לסנקציות מתקופת טראמפ, על ארצות הברית להסיר גם את הסנקציות מתקופת אובמה המפרות את ההסכם", מסר אותו גורם.

עמדת האסלאם בנוגע ללהט”ב

יתר על כן, יש לסיים את הסנקציות נגד איראן שהטיל משרד האוצר בתקופת אובמה על פי מה שמכונה חוק הסנקציות האיראני (ISA) ותוכנית הוויזה, אמר המקור.
ביום שישי, משלחת מאיראן וקבוצת המדינות P4 + 1 – בריטניה, צרפת, רוסיה וסין + גרמניה – סיכמו על קיומם של ארבעה ימים של שיחות בבירת אוסטריה במטרה לדון באפשרות של חזרה להסכם הגרעין. משלחת מטעם ארה"ב נמצאת בוינה בעמדה של משקיפה.

המקור ששוחח עם Press TV ביום ראשון ציין כי הזמן המינימלי הנדרש לאימות הסרה בסנקציות הוא שלושה עד שישה חודשים וכי איראן לא תקבל ביטול זמני של הסנקציות או ויתורן.

המקור הדגיש את הצורך בסילוק "מובהק" של אמצעי הסנקציות, והוא חושב כי השליח האמריקני ישוב לוושינגטון בידיים ריקות מהשיחות הבאות בווינה אם ארה"ב לא תקבל את תנאי איראן.