עבור לתוכן העמוד
Menu

מוחמד דף – קאמבק של איום על ישראל

הנהגת חמאס מעריכה שסבב הלחימה ברצועת עזה לא היה הסבב האחרון וכי ישראל מתכננת לתקוף ברצועה כדי לשקם את ההרתעה • הזרוע הצבאית מאיימת כי תתקוף את תל אביב ועוד ערים גדולות במרכז הארץ אם ישראל תפר את ההבנות שהושגו על הרגיעה

למרות שסבב הלחימה האחרון ברצועה הסתיים בהפסקת אש וחזרה למתווה הרגיעה, הערכת המצב של הנהגת חמאס היא כי אחרי סבב הלחימה האחרון, שבו הוצגה ישראל כמי שהובסה ע"י חמאס, ההנהגה הישראלית מחפשת את העיתוי המתאים כדי להכות חזק בחמאס ולשקם את ההרתעה שנשחקה, וזאת במיוחד לקראת הבחירות המתקרבות לכנסת.

גורמים בחמאס אומרים כי הם הגיעו למסקנה הזו לאחר הדברים שאמר חבר הקבינט, השר יואב גלנט, לאמצעי התקשורת ועפ" רמזים המתפרסמים באמצעי התקשורת הישראלית.

ארגון חמאס מעוניין לשמר את "תמונת הניצחון" שהשיג ואיננו מעוניין בסבב לחימה נוסף שעלול להתפתח למלחמה. הוא רוצה להמשיך בהבנות שהושגו על הרגיעה עד כה בנוגע להכנסת סולר במימון קטארי עבור תחנת החשמל ברצועה, להגדיל את אספקת החשמל מישראל ולהמשיך ולקבל את הכסף הקטארי במזומן בסך 90 מליון דולר עבור משכורות לפקידיו.

לכן, בסוף השבוע העביר מנהיג החמאס ברצועה את המסר הזה לישראל בשתי דרכים על מנת להרתיעה מליזום פעולה צבאית נגד רצועת עזה :

  • בכינוס ענק שקיים ארגון חמאס בח'אן יונס לזכרם של 7 ההרוגים מפעולת צה"ל החשאית באזור, שבו לראשונה השתתפה משלחת המודיעין המצרי,נשא יחיא סינוואר נאום תוקפני שבו הודיע בשם מוחמד דף, המפקד העליון של הזרוע הצבאית של חמאס,את ההודעה הבאה:

"מטח הרקטות הראשון שיפגע בתל אביב יפתיע את הכיבוש הישראלי, אם האוייב יגביר את תוקפנותו, תיגבר ההתנגדות".

לדברי סינוואר, מוחמד דף סירב למסור לו את מספר הרקטות שישוגרו לתל אביב ואמר "ניתן לאירוע לדבר בעצמו".

ב.עפ"י גורמים בחמאס,בפגישה עם משלחת המודיעין המצרי בראשות הגנרל אחמד עבד אלח'אלק סגן ראש המודיעין הכללי בסוף השבוע, הביע יחיא סינוואר הערכה כי ישראל תנסה לבצע פעולות "הונאה", נגד רצועת עזה כדי לשקם את תמונת ההרתעה.

עפ"י דיווח ב-17 בנובמבר בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני מפי גורם בחמאס, הזהיר סינוואר את המשלחת המצרית כי הדבר יתפרש "כהסלמה גדולה וכוללת עד להכרזת מלחמה וכי במקרה כזה התגובה תהייה גדולה יותר מאשר בסבב האחרון".

סינוואר המשיך והזהיר כי בסבבים הבאים "רמת התגובה כלפי ישראל תהייה חסרת תקדים והיא תפגע בערים גדולות", אם ישראל  תיסוג בה מההבנות שהושגו כבר בנושא הרגיעה "ארגון חמאס יחזור להפעיל לחץ בשטח על ישראל" הבהיר סינוואר.

המשלחת המצרית הסבירה ליחיא סינוואר כי  ישראל לא שינתה את עמדתה והיא דבקה בהבנות שהושגו כולל המשך הכנסת הסולר הקטארי לרצועת עזה.

ראש המשלחת, הגנרל עבד אלח'אלק, ביקש מהנהגת חמאס להמשיך ולרסן את צעדות השיבה, לא לאפשר פגיעה בגדר הגבול ולהפסיק את שיגור בלוני התבערה ואת הפעילות הליילית נגד חיילי צה"ל לפחות למשך 3 שבועות כדי להשלים את משימת התיווך.

נאומו של יחיא סינוואר

נאומו של יחיא סינוואר בעצרת בח'אן יונס היה מלא באיומים ובדברי רהב ושחצנות, דבר שמעיד על הביטחון העצמי הרב שיש לו ואמונה כי בידי הזרוע הצבאית של חמאס מספיק כוח כדי להרתיע את ישראל ולהביא באמצעות סחיטתה להסרה מלאה של המצור מעל רצועת עזה וזאת באמצעות התקפת רקטות על תל אביב, בירתה הכלכלית של ישראל.

להלן מספר מסרים שהעביר יחיא סינוואר בנאומו:

א.תודה לקטאר על תרומתה לעם הפלסטיני.(הכנסת סולר, תשלום משכורות, שיקום בתים ברצועה וכו').

ב.אזהרה לישראל שלא להכניס יחידות מיוחדות פעם נוספת לרצועת עזה: " הפעם הרגתם כמה מאנשינו, בפעם הבאה החיילים שלכם ישארו בעזה ובעזרתם נטהר את בתי הכלא בישראל מהאסירים הפלסטינים, בידינו צילומים שמתעדים את הקצין הישראלי ההרוג בזמן שפינו אותו".

ג.ארגון חמאס הביא להתפטרותו של שר הביטחון ליברמן מתפקידו, "תושבי עזה בעטו בליברמן מחוץ למשרד הביטחון, הוא עזב מובס את משרדו".

ד. מסר לראש הממשלה נתניהו, "אני מוסר לנתניהו ולשר הביטחון שלו, כיבוש ומלחמה נגד עזה יביאו לכם רק מוות, הטילים שלנו מדוייקים יותר ומלאים כפליים בחומרי נפץ".

ה. קריאה לרש"פ ולתנועת פת"ח לשבת ליד שולחן אחד כדי "להיות שותפים לדם ולהחלטות".

כרזה של חמאס המצטטת את דברי מוחמד דף המפקד הכללי של הזרוע הצבאית "אם הם (הישראלים) יגבירו את ההתקפות על עזה-אנו נגביר (את ההתקפות על ישראל) ".
הכרזה המלאה: כרזה של חמאס המצטטת את דברי מוחמד דף המפקד הכללי של הזרוע הצבאית "אם הם (הישראלים) יגבירו את ההתקפות על עזה-אנו נגביר (את ההתקפות על ישראל) ".

כדאי לשים לב לשימוש הרב שעשה יחיא סינוואר בנאומו בדמותו של מוחמד דף, הוא סיפר על שיחתו עם מוחמד דף (אבו ח'אלד) ועל המסרים שהוא ביקש למסור לציבור בעזה ולהעבירם כמובן לישראל.

סינואר מנסה להיתלות ב"אילן גבוה" כדי לשוות למסרים חשיבות גדולה.

מוחמד דף הינו סמל ההתנגדות של רצועת עזה לישראל והמבוקש מספר אחת מבחינתה של ישראל, הוא זה שהיה בין מייסדיה של הזרוע הצבאית של חמאס והוא שעיצב את תפיסת ההרתעה של הזרוע הצבאית, בניית הכוח, הקמת המנהרות ופיתוח הרקטות,הקמת הקומנדו הימי, המזל"טים ועוד "הפתעות" שמתכנן חמאס במלחמה הבאה.

ישראל ניסתה כמה פעמים להתנקש בחייו של מוחמד דף, הפעם האחרונה הייתה במהלך מבצע "צוק איתן".

ב-22 ביולי 2014 הפציץ צה"ל את ביתו בח'אן יונס אולם הוא לא היה בו, ב-19 באוגוסט הפציץ צה"ל מהאוויר את ביתו של פעיל חמאס אחמד יאסין דאלו בשכונת שיח' רדואן בעיר עזה, שבו שהה מוחמד דף, בתקיפה נהרגה אחת מנשותיו של מוחמד דף וביתו ובנו.

דף נפצע קשה בתקיפה אך הצליח לשרוד, מאז הוא ממשיך להוביל את הזרוע הצבאית של חמאס והפך לסמל ברצועת עזה.

פורסם ב"ישראל היום".