עבור לתוכן העמוד
Menu

מוחמד דף מנסה להפתיע את ישראל

הזרוע הצבאית החלה להשתמש בכלי טיס בלתי מאויישים ועמוסים בחומרי נפץ בניסיון להפתיע את ישראל במטרה להשיג הישגים צבאיים • צה"ל סיכל עד כה את כל הניסיונות לפגוע בישראל בכטב"מים הממולכדים’ אך חמאס מנסה לשים את ידה על הכטב"מים המשוכללים שבידי המורדים החות'ים בתימן

נראה כי מוחמד דף, הרמטכ"ל של חמאס, מתוסכל מכך שלא הצליח להפתיע את ישראל בתחילת המערכה הנוכחית.

התוכנית הסודית שלו להחדיר כמה עשרות מחבלים מכוח "הנוח'בה" לישראל דרך מנהרות חודרות, אותרה מראש על ידי המודיעין הישראלי, צה"ל הפציץ את המנהרות האלה, הרג חלק מהמחבלים ואחרים נלכדו בתוך המנהרות שקרסו.

אמש ניסה מוחמד דף להפעיל חולייה של הקומנדו הימי כדי שתחדור לישראל דרך הים, גם הפעם היה לישראל מידע מקדים על הפעולה המתוכננת וצה"ל תקף מהאוויר את החוליה וסיכל את הפעולה.

החיסול המוצלח של השב"כ וצה"ל אתמול של ארבעה בכירים מהמטכ"ל של מוחמד דף ובראשם באסם עיסא, המח"ט של צפון הרצועה ועוד עשרה מעוזריהם, בעת שקיימו פגישות חשאיות נפרדות בשני בתים בעיר עזה בעיר ח'אן יונס, היווה מכה מבצעית ומורלית חשובה, מוחמד דף מחפש כעת כל דרך, בנוסף לשיגור מאות רקטות לעבר ישראל, לנקום את מותם של המחבלים המחוסלים.

הזרוע הצבאית של חמאס שיגרה היום שני כלי טיס בלתי מאויישים וממולכדים לתקוף ישובים וכוחות צה"ל בעוטף עזה.

 

צה"ל איתר את כלי הטיס הממולכדים באוויר, עקב אחריהם באמצעי בקרה אלקטרונים והפיל אותם מבלי שהצליחו לבצע את משימתם.

במקרה נוסף איתר המודיעין הישראלי חולייה שהתכוננה לשגר כלי טיס ממולכדים לעבר ישראל, תקף אותה מן האוויר וחיסל אותה.

בזרוע הצבאית של חמאס טוענים כי כלי הטיס האלה המכונים "שיהאב" הוכנסו השבוע לשימוש מבצעי,כמה מהם תקפו ,לטענתם, אתמול את אסדת הגז בים של אשקלון והיום הם היו במשימה לתקוף את כוחות צה"ל בגבול הרצועה.

חמאס התחיל להשתמש בכטב"מים במבצע "צוק איתן" ב-2014 אז הם נקראו "אבאביל".
חמאס טוען כי המשימה הראשונה שלהם עברה בהצלחה והיא טיסה מעל משרד הביטחון בתל אביב תוך כדי מבצע "צוק איתן".

הכטב"מים הם פיתוח איראני, אך הם אינם משוכללים כמו הכטב"מים המסוכנים שבידי המורדים החות'ים בתימן שבאמצעותם הם תוקפים ביעילות רבה מטרות בסעודיה, איראן מנסה כעת להבריח את הידע הטכנולוגי הזה למהנדסי הזרוע הצבאית של חמאס.

מהנדס החמאס אחמד א-זווארי, שחוסל על ידי המוסד הישראלי בתוניסיה ב-2018, תרם רבות לפיתוח כלי הטיס הבלתי מאויישים של חמאס שמתחלקים לשלושה דגמים.

דגם תצפית הנקרא A1A

דגם תקיפה הנקרא A1B

דגם ממולכד הנקרא C1A

בזרוע הצבאית של חמאס טוענים כי השימוש בכלי טיס בלתי מאויישים מסייע לה לשמור על מאזן ההרתעה מול ישראל, חלק מהם כבר בשימוש מבצעי וחלק נוסף,יותר משוכלל, בשלבי פיתוח מתקדם והם יהוו אמצעי לחימה מוצלח במאבק נגד ישראל.