עבור לתוכן העמוד
Menu

מה פספסתם השבוע – 9

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו אומר כי על ישראל לנצל את המצב בשטח להסדר עם הפלסטינים "לפני שמגיעים למשא-ומתן אזורי עם מדינות האזור, יש להגיע להסדר עם הפלסטינים". את הדברים אמר בכינוס של השדולה לשיתוף-פעולה אזורי. (News1) חבילת נפץ נמצאה בסמוך לבניין שבו נמצא משרדו של שר האוצר […]

סיכום הידיעות מהארץ ומהעולם, שאולי פספסתם השבוע

  • ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו אומר כי על ישראל לנצל את המצב בשטח להסדר עם הפלסטינים "לפני שמגיעים למשא-ומתן אזורי עם מדינות האזור, יש להגיע להסדר עם הפלסטינים". את הדברים אמר בכינוס של השדולה לשיתוף-פעולה אזורי. (News1)

  • חבילת נפץ נמצאה בסמוך לבניין שבו נמצא משרדו של שר האוצר הגרמני, וולפגנג שאובל, יום אחד בלבד לפני שהיה אמור לארח את מקבילו האמריקאי, סטיב מונצ'ין, כך לפי דיווח של המשטרה הגרמנית. דובר משטרת ברלין אמר שהחבילה הגיעה לתיבת הדואר, אך לא נידב מידע נוסף, ונכון לעכשיו, לא ידוע מי עומד מאחורי המעשה. (מעריב)

  • יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, התייחס לדו"ח הוועדה החברתית-כלכלית למערב אסיה של האו"ם, שקבע כי ישראל הקימה משטר אפרטהייד כלפי הפלסטינים. לדברי לפיד, הדו"ח כולו "נוטף שנאה ואנטישמיות. במקום ארגון שמגן על חופש, דמוקרטיה וערכים ליברליים הפך האו"ם על מוסדותיו לסייען של ארגוני הטרור. האם למישהו זה נראה הגיוני שסוכנות של האו"ם בה חברות סוריה וסודן תטיף מוסר למדינת ישראל- הדמוקרטיה היחידה במזה"ת, ששומרת על זכויות המיעוטים שלה ומעניקה סיוע הומניטרי גם לאויביה?" (ערוץ 7)

  • נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש אתמול (שלישי) בבית הלבן עם סגן יורש העצר ושר ההגנה הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן בן עבד אל-עזיז, ואמר לו כי יש לו "רצון עז" להשיג פתרון כולל, צודק וקבוע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. כך נמסר בהודעה שפרסם היום הבית הלבן. טראמפ אמר את הדברים בזמן ששליחו המיוחד ג'ייסון גרינבלט ממשיך בשיחותיו בישראל וברשות הפלסטינית בנסיון לקדם את חידוש תהליך השלום. (הארץ)

  • סיאמק מארה סאדק, חבר פרלמנט איראני ממוצא יהודי, תקף השבוע את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכינה אותו "ערפד משוגע". הדברים נאמרו בעקבות דבריו של נתניהו לקראת חג הפורים, לפיהם איראן של היום עדיין מנסה להשמיד את היהודים, כפי שעשתה פרס העתיקה. (ערוץ 7)

  • אכזבה גדולה למנהיג הימין הקיצוני בהולנד, חרט וילדרס. "מפלגת החירות" בראשה הוא עומד, צברה הרבה פחות מושבים משחזו לה. מספירת הקולות עד לשלב זה עולה כי וילדרס, שמפלגתו חרתה על דגלה את ההתנגדות לאיסלאם ולמהגרים לאירופה, גרף 19 מושבים בלבד, לעומת 32 מושבים שגרפה מפלגת השלטון של ראש הממשלה מארק רוטה, "מפלגת העם לחירות ולחופש". לפי התחזיות מפלגתו של וילדרס הייתה צפויה להגיע למקום השני, אך לאחר שחלקה את המקום הזה עם שתי מפלגות נוספות, היא ספגה תבוסה נוספת והגיעה למקום השלישי בלבד. בפרלמנט הקודם היו למפלגתו של וילדרס 15 מושבים. (כלכליסט)

  • תמרור "היזהרו מיהודים", שהוצמד לעמוד תאורה בשכונת סטמפורד היל שבלונדון, בה מתגוררים כ-20 אלף יהודים – מסעיר את הממלכה. התמרור, שהוגדר בפי רבים "דוחה", מציג צללית של אדם בלבוש חרדי, עם כובע, פיאות ומעיל ארוך המזוהים עם יהודים חרדים, על רקע לבן והיקף אדום – בדומה לתמרורים רשמיים המזהירים מפני סכנות בדרך, כדוגמת ילדים חוצים את הכביש וסכנת החלקה. חברת הפרלמנט דיאנה אבוט כינתה את התמרור בחשבון הטוויטר שלה: "מגעיל" ו"בלתי מתקבל על הדעת". חבר הפרלמנט דיוויד לאמי גינה אף הוא את השלט – וכתב: "בזוי, התנהגות מגעילה שאין לה מקום בקהילתנו". משטרת לונדון פתחה בחקירה, בניסיון לאתר את האחראיים להצבת התמרור.(חרדי10)

  • שופט פדרלי במדינת הוואי עיכב את ביצועו של צו ההגירה המרוכך של הנשיא דונלד טראמפ, האוסר על אזרחיהן של שש מדינות בעלות רוב מוסלמי להיכנס לתחומי ארה"ב. הממשל צפוי לערער על הפסיקה בהקדם. הנשיא טראמפ אמר כי מדובר ב"התערבות משפטית חסרת תקדים. הפסיקה הזו גורמת לנו להיראות חלשים. אנחנו הולכים להילחם בפסיקה הנוראית הזו". (הארץ)

  • מסקר שנערך בקרב האוכלוסייה הפלסטינית עולה כי שליש מהפלסטינים סבורים שהכיבוש יימשך לפחות עוד 50 שנה. 64% מאמינים שעל אבו מאזן להתפטר ו-51% מתנגדים לשתי המדינות. למרות הפסימיות 94% מאמינים שאלוהים נמצא לצד הפלסטינים (Ynet)