עבור לתוכן העמוד
Menu

מהי 'ישראלופוביה' ואיך נאבקים בה?

דן דייקר כתב ספר חדש העוסק במאבק נגד השנאה למדינת ישראל. לערוץ 7 הוא מספר כיצד מגייסים אנשי אקדמיה ברחבי העולם להילחם בתופעה.

ספר חדש של החוקר דן דייקר מהמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה עוסק ב'ישראלופוביה במערב'.

 

לדבריו, אותה ישראלופוביה מתבטאת אפילו בשיח המיינסטרימי בארה"ב. "היום, מאוד מקובל באוניברסיטאות ובפקולטות מובילות ולעתים אף באו"ם למתג את מדינת ישראל כמדינה 'נאצית', 'מדינת אפרטהייד' ועוד. לא היתה תופעה כזו בהיסטוריה הפוליטית המודרנית. אנחנו רואים שהתופעה מחריפה ומדאיגה והיא לא מתרחשת כלפי שום מדינה בעולם. כל זה מגיע לצד עלייה חסרת תקדים במתקפות אלימות ואנטישמיות נגד יהודים באירופה ובארה"ב".

דייקר מסביר שהדרך למאבק היא פשוט גיוס כמה שיותר אנשים למען העמדה הישראלית. "אספנו פרופסורים, פילוסופים, דיפלומטים ואנשי צבא מהמובילים במדינת ישראל שפועלים גם ברחבי העולם, כדי לכתוב כל אחד מהזווית שלו, איך אנחנו מתמודדים עם התופעה הזו. אנחנו במדינת ישראל רגילים להתגונן ולהגן על שמה הטוב של המדינה.

"בעולם זה פחות היה מקובל ועכשיו יש לנו בהרבה פינות ומקומות בעולם נציגים שמגינים על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זה נשק חשוב ביותר, כי כשאנשים רציניים עומדים מאחורי מדינת ישראל ומעידים שהיא דמוקרטיה ששואפת לצדק ולשלום ודואגת גם לאזרחיה הערבים, הדבר משפיע".

פורסם בערוץ 7.