עבור לתוכן העמוד
Menu

מהדורה שניה ומעודכנת לספר "טרור אל אקצא – מעלילה לדם"

יצאה לאור מהדורה חדשה ומעודכנת של 'טרור אל אקצא – מעלילה לדם', ספרו של נדב שרגאי,  בהוצאת המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ו'סלע-מאיר'. הספר ניתן לרכישה דרך האתר של 'סלע-מאיר

בבוקר יום א' ה-21 באוקטובר יצא פאדי אבו שחידם מתחום הר הבית, כשהוא חמוש בתת מקלע קרלו. אבו שחידם, איש חמאס ששב לא מכבר מתורכיה, ביקש תחילה להרוג יהודים שמבקרים בהר הבית. הוא ראה בהם 'איום על אל-אקצא'. רק כאשר נוכח בשמירה המוגברת בשערים, ויתר על תוכניתו המקורית ופנה אל הדרך שמובילה לכותל המערבי, שם פתח בצרורות ירי על מתפללים יהודים ששבו מהכותל או היו בדרכם אליו ורצח את אליהו דוד קיי.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

הרוצח שחוסל, נמנה עם מאות רבות של מפגעים שיצאו בשנים האחרונות לדקור, לדרוס או לירות ביהודים, לאחר שמוחם נשטף בעלילת הדם השקרית: 'אל-אקצא בסכנה'. 90% מהמחבלים שתקפו יהודים בירושלים בשנתיים הראשונות של גל 'פיגועי הבודדים' ורבים אחרים אח"כ, עשו זאת 'בגלל אל-אקצא' ומיסדו זן חדש של טרור דתי.

בימים אלה יצאה לאור מהדורה שניה ומעודכנת של הספר 'טרור אל-אקצא', מעלילה לדם, שכתב העיתונאי וחוקר ה'מרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה' נדב שרגאי. הספר מתעד ומסביר כיצד הפכה עלילת 'אל-אקצא בסכנה' מתעמולת כזב שקרית לפונדקאית ויצרנית טרור ואלימות.

הוא מרחיב על חלקה של תורכיה בטיפוח העלילה וסוכניה ומגלה מה הניע את רהמ"ש נפתלי בנט, חודש לאחר שנבחר לתפקידו, לפרסם הודעה תקדימית שמאשרת דה-פקטו תפילות יהודים בהר הבית, ולאחר מכן – לחזור בו.

הספר שיצא לאור לראשונה לפני כשנה וחצי, חושף עובדות רבות שאינן ידועות לציבור:

  • פרטים על תוכניות לפיגועי טרור קשים בהר ובסביבתו, שמטרתם  בלימה והפסקה של ביקורי היהודים בהר הבית. בין היתר נחשפת בספר תוכניתה של אחת החוליות 'לכבוש את ההר והעיר העתיקה מידי היהודים', באמצעות צבא אסלאמי קטן בן 300 איש.
  • התוכניות הסודיות שהוכנו ב'פלג הצפוני של התנועה האסלאמית' ושהביאו להחלטה להוציאו אל מחוץ לחוק.
  • נתיב הכסף ודרכי המימון של סוכני ומפיצי העלילה יצרנית הטרור, באמצעות חברות ועמותות מתורכיה, תימן, מדינות המפרץ ומקורות נוספים , וכן פרטים על מעורבות תורכיה, חמאס ו'הפלג הצפוני' בעלילה ובטרור.
  • בספר נחשפים דברים נשכחים של 'המופתי הגדול', אבי עלילת ' אל-אקצא בסכנה', שמסביר מודע מותר לו לשקר בעניין זה וכן תיעוד על הפיכתו של הר הבית לבסיס אמל"ח בימי 'המרד הערבי הגדול' ומלחמת העצמאות.

לספר מצורף נספח יחודי, עשיר במקורות מוסלמיים קדומים, בעדויות היסטוריות יהודיות ונוצריות ובפרטים אודות ממצא ארכיאולוגי, שמזים את אחד היסודות המרכזיים עליהם נשענים עלילת וטרור אל-אקצא: הטענה שליהודים אין כל  זיקה היסטורית לירושלים ולהר הבית, ושבית המקדש מעולם לא שכן בהר. המוסלמים הרבים, שמשוכנעים כבר שנים ש'אל-אקצא בסכנה', משוכנעים עתה בנוסף, שהוא שוכן במקום בו מעולם לא שכן המקדש היהודי, שאינו אלא זיוף והמצאה.

חלק מהלגיטימציה שהטרור שואב לעצמו מהעלילה נשען על הנרטיב החדש הזה. מנקודת מבטו של הטרור,  לגיטימי אף יותר להעליל ולרצוח יהודים כדי 'להגן על אל-אקצא השבוי', ו'לשחררו מידי היהודים ששואפים להחריבו', כאשר 'ישראל והיהודים זוממים לפגוע במקום, שזיקתם אליו שקרית ומזוייפת'.

טרור אל-אקצא מבקש לפיכך לא רק 'לכבוש את ההר מידי היהודים", אלא גם לשחררו תודעתית ולהביא לכך שהסיפור ההיסטורי והדתי המוסלמי החדש שנכתב להר הבית –  ינצח. הנספח לספר, מפריך כאמור כזבים רווחים אלה. (נספח זה תורגם גם לאנגלית והופץ בין שגרירויות ישראל בחו"ל)

מחבר הספר, נדב שרגאי הוא עיתונאי ותיק, חתן פרס ז'בוטינסקי לספרות ומחקר על ספרו הקודם: 'הכותל הנעלם', ומחברם של ספרים ידועים נוספים: 'הר המריבה';   'עלילת 'אל-אקצא בסכנה' – דיוקנו של שקר';  'על אם  הדרך. סיפורו של קבר רחל';   ו'ירושלים – אשליית החלוקה'.

לרכישת הספר – לחץ כאן.