עבור לתוכן העמוד
Menu

מדוע ביקור הבלוגר הסעודי "הטריף" את הפלסטינים?

תקיפתו והשפלתו של הבלוגר הסעודי מוחמד א-סעוד בעת שביקר במתחם הר הבית וסימטאות העיר העתיקה היא תוצאה של המתיחות בין ירדן , הרש"פ וסעודיה על רקע תכנית טראמפ • אנשי הוואקף שנכחו במקום לא מעלו בתפקידם - מדוע עשו זאת?

בצעד חסר תקדים מבקרים בישראל בהזמנת משרד החוץ משלחת של בלוגרים, מובילי דעת קהל, ממספר מדינות ערב כמו ערב הסעודית, ירדן, עיראק ועוד. הקבוצה ביקרה בירושלים, חיפה ונצרת וכן קיימה פגישות רשמיות עם ראש הממשלה נתניהו, שרים ואקדמאים. אחד מהבלוגרים המובילים הוא הבלוגר הסעודי, מוחמד סעוד, דובר עברית ואוהב ישראל מוצהר, שבחר לבקר בהר הבית ובמסגד אל עקצא.

 


איגוד העיתונאים הפלסטינית קרא לעיתונות הערבית להחרים את העיתונאים המבקרים בישראל וגינה את הביקור של המשלחת וכינה אותה כ"חלק מהמאמץ של המזימה הפוליטית הציונית-אמריקאית לחסל את המטרה הפלסטינית", לשון ההודעה.

ביקורו של סעוד בהר הבית לא עבר בשלום. חבורה של פורעי חוק תועדה כאשר היא יורקת על סעוד, מקללת ומגדפת אותו בלי הרף עד שנאלץ לעזוב את המקום. אז מי היה אמור לאבטח את הביקור?

משטרת ישראל היא האחראית על הביטחון בהר הבית, אבל אינה אחראית על הסדר באזור ההקדש המוסלמי. הוואקף הערבי, המורכב מנתינים ירדנים ופלסטינים, מספקים את שירותי הסדר והאבטחה במתחם ההקדש המוסלמי, מסגד אל עקצא, בעיקר על מנת למנוע עלית מתפללים יהודים לאזור המקודש להר הבית.

בעת ביקורו של העיתונאי הסעודי, אנשי הוואקף נכחו במקום ועמדו מסביבו, אולם לא נקפו אצבע על מנת לעצור את האלימות כלפיו מצד הסובבים. בצילומי המסך שאנו מציגים ניתן לראות בבירור את המאבטחים בחולצות הכחולות, מצלמים לעיתים קרובות תמונות משלהם של הביקור וההתעללות בסעוד, וזאת בניגוד לדבבר שאותו הם אמורים לבצע, שמירה על החוק והסדר במקום המקודש.

אנשי הוואקף בחולצות הכחולות מאחורי הבלוגר הסעודי - מצלמים ואינם מבצעים את תפקידם
אנשי הוואקף בחולצות הכחולות מאחורי הבלוגר הסעודי – מצלמים ואינם מבצעים את תפקידם

 

מאחורי האיבה אל הבלוגר הסעודי, דובר העברית, ייתכן ועומדת האיבה בין בית המלוכה הסעודי ולבין בית המלוכה הירדני על רקע "תכנית המאה" של הנשיא טראמפ והמתח בנשא הר הבית בעקבותיה.