עבור לתוכן העמוד
Menu

מאחורי הקלעים של המו"מ מול מרוקו

עיתון "הארץ" פרסם במוסף סופ"ש פרטים אודות מעורבותו של נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, ד"ר דורי גולד • מנכ"ל משרד החוץ לשעבר סירב להתייחס לכתבה

בסופ"ש האחרון פרסם העיתונאי, יוסי ורטר, במוסף השבת של העיתון ידיעה בדבר מעורבותו של ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, בהתנעת המהלך של הנורמלזיציה מול מרוקו, כבר לפני שנתיים וזאת ביחד עם סגן ראש המוסד דאז, רם בן – ברק.

הצטרפו עכשיו לקבוצת הטלגרם שלנו – לחץ כאן

לפי ורטר , בפברואר 2018, איש קשר משותף לד"ר גולד ולבן ברק (אז איש עסקים), המקורב למלך מרוקו ביקש להעזר בקשרים של השניים אל מול הממשל האמריקאי במטרה כי יכירו באזור הסהרה כחלק ממרוקו.

ד"ר גולד הוביל לפגישה ראשונה בנושא עם שר החוץ המרוקאי ועם השר לענייני אפריקה בעיר בירה אירופית, "נאמר שהיתה זו ברלין. והמפגש עלה יפה", כותב ורטר וממשיך: "חודש אחר כך התקיימה פגישה נוספת, בהרכב זהה, הפעם בלונדון…עכשיו היה צריך להכניס את האמריקאים לתמונה. ביוני נפגשו כל המעורבים בבית הלבן. היו שם גם נציגים של משרד החוץ ואנשי המועצה לביטחון לאומי. הושגה התקדמות נוספת". לאחר מכן נותק הקשר לזמן מה בשל עיכובים מסוים, אך הוא שב וחודש על ידי איש העסקים היהודי.

לפי הדיווח, ב–26 ביולי התקיימה פגישה נוספת בבית הלבן. בה נכחו השלושה  וכן שר החוץ המרוקאי, נאסר בוריטה, ובכירים בממשל שהיו מעורבים ברקימת מתווה טראמפ. שם הוסדרה פגישה חשאית בין נתניהו לשר המרוקאי, שהתקיימה כחודשיים לאחר מכן, במה שמכונה "שולי עצרת האו"ם". מכאן ואילך, המגעים עלו ליגה. המל"ל נכנס לתמונה, בן ברק יצא, איש העסקים נשאר, גולד חזר לעיסוקיו האקדמיים והמחקריים. חלפו יותר משנתיים, עד לציוץ של טראמפ ביום חמישי שעבר, שבו בישר על כינון יחסים.

"בן ברק וגולד סירבו להתייחס לדברים", כותב ורטר. טקס החתימה אמור להיערך בבית הלבן, ככל הנראה עוד לפני חילופי הנשיאים ב–20 בינואר.

לכתבה המלאה: לחץ כאן. פורסם לראשונה ב-24 לינואר 2021