עבור לתוכן העמוד
Menu

לקראת אירועי "יום הנכסה" – מבחן חשוב לישראל

ההחלטה של מועצת זכויות האו"ם על ועדת חקירה נגד ישראל היא החלטה לא פשוטה ועל ישראל לא לשתף פעולה עמה • על ישראל להערך בהתאם לקראת ה-5 ביוני

יום ה-14 במאי 2018  שהיה יום השיא של קמפיין "צעדת השיבה" שאירגנה תנועת חמאס ייכנס להיסטוריה הפלסטינית כיום "שחור" שבו נהרגו, עפ"י הנתונים האחרונים של משרד הבריאות הפלסטיני בעזה, 66 פלסטינים על גבול רצועת עזה. אך מבחינת ישראל הוא ייזכר כניצחון צבאי ששבר את גל הטרור של חמאס והציל תושבים רבים בעוטף עזה.

די לראות את ההרס העצום שגרם האספסוף של חמאס בצד הפלסטיני של מעבר כרם שלום שמגיש שירותים וסיוע לתושבי הרצועה, הנאמד בכ-30 מיליון שקלים, כדי לתאר אילו פוגרומים היו עושים אלפי פעילי חמאס בתושבים הישראלים, אילו הצליחו לפרוץ את גדר הגבול ולחדור ביום הזה לישובי עוטף עזה, , כפי שתכננו בדייקנות, שלא לדבר על חטיפות אזרחים וחיילים.

למרות שצה"ל הזהיר במשך חודשיים ימים, בכל האמצעים שברשותו, את אלפי המפגינים הפלסטינים, שלא להתקרב לגדר הגבול ולנסות לפרוץ אותה ולחדור לשטח ישראל, המשיכה תנועת חמאס ללבות ולהסית את ההמונים לחצות את הגבול.

אפשר להבין מחאה פלסטינית המונית בשטח הפלסטיני על המצור הישראלי הנמשך 11 שנים על הרצועה ונגד העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, אך אסור להסכים שהיא תשמש כסות לפעולות טרור נגד ישראל.

ניסיונות החדירה לישראל הונהגו בידי פעילי הזרוע הצבאית של חמאס כמבצע צבאי לכל דבר, יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, הודה בראיון ב-16 במאי לערוץ אל ג'זירה כי פעילי הזרוע הצבאית פושטים את מדיהם, לובשים בגדים אזרחיים ומפגינים על הגדר.

בכיר חמאס, צלאח אלברדוויל הודה אף הוא בראיון ב-16 במאי לערוץ טלוויזיה פלסטיני כי 50 מתוך יותר מ-60 ההרוגים ביום ה-14 במאי השתייכו באופן רשמי לתנועת חמאס וכי לא היו אלה אזרחים תמימים.

שום מדינה בעולם לא הייתה מגיבה בצורה אחרת מאשר ישראל לניסיונות של אלפי אזרחים לפרוץ בכוח את גדר הגבול שלה ולחדור לשטחה לצורך ביצוע פעולות טרור באזרחים ובחיילים.

הניסיון להציג את אירועי ה-14 במאי בגבול הרצועה כ "טבח" שעשה צה"ל במפגינים הוא שקרי ותעמולתי.

די היה לשמוע את מפקדי צה"ל בגזרת הגבול שהתראיינו לערוץ 2 ב-18 במאי כדי להבין מה גודל הסכנה שמנע צה"ל באותו היום, המפגינים תכננו לפרוץ את גדר הגבול, לכבוש כמה ישובים בעוטף עזה ולהתפלל בהם.

רק בזכות התגובה התקיפה של צה"ל הנמיכה חמאס את גובה הלהבות של ההפגנות, לאחר שמנהיג חמאס אסמעיל הניה זומן בדחיפות לקהיר שם קיבל נזיפה חמורה מראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל אשר הזהיר אותו מפני ההשלכות של המשך הקמפיין האלים, הניה נאלץ להתקפל וסיכם עם המצרים שלא לדרדר את המצב לעימות צבאי כולל עם ישראל.

החלטה מבישה ומחפירה

לכן, ההחלטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם להקים ועדת חקירה מטעמה "לחקור את הרג המפגינים הפלסטינים בגבול רצועת עזה" היא החלטה נבזית, פוליטית ומגמתה להכפיש ולהוקיע את מדינת ישראל.

מדובר בחקירה שתוצאותיה ידועות מראש והיא נועדה, כפי שעולה מנוסח החלטת הועדה, להתמקד במפקדי צה"ל  ולחקור אותם כדי להעמידם לדין על ביצוע פשעי מלחמה.

אפילו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס האשים, במהלך בדיוני המל"פ לפני כ-3 שבועות, את חמאס בשליחת ילדים למוות בגבול רצועת עזה, "איננו רוצים להיות עם של נכים" אמר עבאס בהתייחסו לצעירים הפלסטינים שנורים ברגליהם ע"י צה"ל לאחר שניסו לפרוץ את הגבול ולחדור לישראל.

מחמוד אלהבאש, יועצו של יו"ר הרש"פ לענייני דת, האשים בדרשה במסגד ברמאללה ב-28 באפריל, את חמאס והג'יהאד האסלאמי בהימור על חיי הפלסטינים בעזה.

" התנועות האסלאמיות מהמרות בדם של נשים,ילדים ונוער על גבול רצועת עזה ושולחות אזרחים חפים מפשע למות כדי להמציא את עצמן מחדש" אמר הבאש.

תנועת חמאס שיבחה את ההחלטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, בהודעה שהיא פרסמה ב-19 במאי נאמר כי "מדובר בצעד חשוב בדרך לחשיפת האמת של הכיבוש והפשעים שלו כלפי העם הפלסטיני".

לכן, אסור לישראל לשתף פעולה עם ועדת החקירה שתוצאותיה ידועות מראש, בכל מקרה אין לועדה הזו שיניים והחלטותיה יזרקו לפח האשפה של ההיסטוריה.

שיתוף הפעולה של ישראל עם הועדה הזו יתפרש כמתן לגיטימציה לחקירה, הנה כביכול שמעה הועדה את עמדות שני הצדדים והכריעה ביניהן בזמן שהיא קבעה כבר מראש את התוצאות נגד ישראל.

לישראל יש את זכות ההגנה העצמית כמו לכל מדינה אחרת, קמפיין "צעדת השיבה" של חמאס איננו קמפיין מחאה אזרחי כפי שהיא מנסה לשווק אותו לעולם.

מדובר בקמפיין שתוכנן בהשראה איראנית וממומן על ידי איראן, שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר ב-18 במאי לעיתון "גלובס" כי עד כה הוציאה חמאס 25 מיליון דולר על הקמפיין.

במשרד החוץ בירושלים מאוכזבים מעמדת ספרד, בלגיה וסלובניה שהצביעו בעד ההחלטה לחקור את האירועים בגבול הרצועה, גם מעמדת גרמניה ובריטניה שנמנעו בהצבעה.

אבל, לא אלמן ישראל. הממשל האמריקני החדש מבין היטב את קמפיין הטרור של חמאס והוא יגן ככל יכולתו על ישראל באו"ם וגם במוסדות בינלאומיים אחרים, החשוב ביותר הוא להשיג וטו אמריקני במועצת הביטחון של האו"ם על כל החלטה אנטי ישראלית, ברגע שההחלטות יעברו לעצרת הכללית של האו"ם הן מאבדות את חשיבותן המעשית ונכנסות לארכיון של האו"ם.

עפ"י גורמים אמריקנים, ממשל טראמפ אמור לפרסם בתום חודש הרמאדאן את "עסקת המאה" של הנשיא לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני.

עיתון "אלחיאת" דיווח ב-19 במאי כי הממשל גייס מדינה ערבית כדי שתשכנע את הנהגת חמאס לא להתנגד לעסקה, התכנון האמריקני הוא להקים ועדה מיוחדת של אישים עצמאיים שתנהל את רצועת עזה ותקבל סיוע כספי גדול מארה"ב ומדינות המערב לשקם את רצועת עזה.

תנועת חמאס נחושה לטרפד את תוכנית טראמפ, גם הרש"פ שותפה לכוונה הזו וניתן להעריך כי מייד לאחר סיום חודש הרמאדאן יצבור קמפיין "צעדת השיבה" של חמאס תנופה מחודשת.

חמאס כבר מסמנת את ה-5 ביוני הוא "יום הנכסה" (יום פרוץ מלחמת ששת הימים) כיום העימות המשמעותי הבא על גבול הרצועה.

ישראל צריכה לפתוח עכשיו, גם אם מדובר באיחור רב, בקמפיין דיפלומטי והסברתי כדי להוקיע את השקרים של חמאס והתומך הראשי שלה נשיא טורקיה ארדואן, ולהסביר לעולם כי לא תוותר על זכותה להגנה עצמית ולא תאפשר פגיעה בריבונותה.

גם בשטח חייבת להימשך המדיניות התקיפה של צה"ל ברצועת עזה, הנהגת חמאס כבר הבינה את המסר הישראלי אך צה"ל צריך לשמור על עירנות מירבית ותגובה מהירה, גדר הגבול ברצועה הינה בבחינת "קו אדום" שאסור לחצות אותו.