עבור לתוכן העמוד
Menu

למרות היחס החם עם הממשל – הבנייה בי-ם הואטה

הדברים נאמרו בראיון לכאן ב' על ידי חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, נדב שרגאי

"בוא נפתח במשהו משמח", מציע חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, נדב שרגאי, בריאיון בכאן ב', על רקע העברת השגרירות של ארה"ב לירושלים. "ממשל טראמפ מכיר במצב במצב שכבר היה קיים בירושלים דה פקטו. אגב כך הוא ערך טקס קבורה לרעיון בינאום העיר לפחות בצד המערבי שלה", אומר שרגאי.

לראיון המלא:

אולם עליה וקוץ בה, לדבריו של שרגאי "אין מתנות חינם" וישראל משלמת תשלום על העברת השגרירות – המשך ההקפאה או ההאטה של הבנייה בירושלים ובירושלים רבתי. שרגאי מגלה, כי 'נוהל ביידן' מתקופת הנשיא אובמה, שחייב את ועדות התכנון בירושלים להעביר כל תוכנית בנייה לאישור לשכת רהמ"ש – עדיין קיים, ותקף גם בתקופתו של טראמפ כנשיא ארה"ב.

כך למשל מוקפאת בניית השכונה היהודית בגבעת המטוס, 300 מטרים בלבד מאיזור התעשייה תלפיות, כמו גם שכונת הגשר בין ירושלים למעלה אדומים. אלה הם אבסורדים, מציין שרגאי.

חוקר המרכז הירושלמי התייחס בראיון  גם  לסוגיית ביקורי היהודים בהר הבית. הוא ציין כי אנו חווים עליה מתמדת במספר היהודים שמבקרים בהר משתי סיבות עיקריות: יותר רבנים מתירים היום כניסת יהודים להר הבית, ושינוי במדיניות המשטרה שהתאימה עצמה לכך לאור השינוי בפסקה הרבנית בנושא.