עבור לתוכן העמוד
Menu

להקשיב לחמאס

פנחס ענברי באולפן YNE מסביר כי ישנו היפוך דברים באזור וכי חמאס, ישראל ותכנית טראמפ מגלות זהות אינטרסים משותפים בניגוד לרש"פ

"צריך להקשיב לדברים שהחמאס אומר ולקרוא גם את הסאב טקסט כמובן. חמאס אומר במפורש כי הוא בתחילת הסבב רצה את הכסף בהתאם לסיכומים עימו וגם בסיום הסבב זה מה שהוא מדבר עליו לפני חודש הרמדאן", כך אומר היום (שני) חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה , המזרחן פנחס ענברי.

"חמאס וגם רמאללה הם אויבים שלנו וזאת נקודת המבט שצריכה להנחות אותנו בגישה אליהם. כל עוד הם לא מסתדרים ביניהם זה רק לטובותינו", אומר פנחסי. לדבריו של פנחסי ישנו היפוך גישה ברש"פ ובעזה. רמאללה מדברת בססמאות לאומניות ודוחה את הפיתוח הכללי אותו מציע טראמפ ואילו חמאס מבקש לראות כיצד ניתן לשפר את המצב הכלכלי בעזה.

חמאס רואה את הסבב הנוכחי כניצחון

שני פנים לחמאס

ענברי מסביר כי בישראל מתייחסים לחמאס כמקשה אחת – זו טעות. "ישנם לחמאס וזה מובנה בצורה סכמתית שתי זרועות. זרוע אחת – המקורבת לאיראן ולג'יהאד והיא מקבלת פקודת מביירות והשנייה אדגף המבקש להתקרב למצרים ולפיתוח כלכלי.

"החמאס לא ינטוש את ה"המוקאמה", ההתנגדות, אבל היא כן מבקש לבחון פיתוח כלכלי. הדברים הללו מתחברים לאינטרס של ישראל ולתכנית טראמפ ואולי הגישה הזו תחסוך לנו את הסבבים הבאים", אומר ענברי.