עבור לתוכן העמוד
Menu

לברוב: מדינות המפרץ לא יצטרפו לסנקציות על רוסיה

שר החוץ הרוסי סיים סבב פגישות עם מועצת מדינות המפרץ ונשמע מרוצה בסיום הפגישות • מדינות המפרץ הודיעו כי הן מאוחדות בסוגיה מול איראן

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הנמצא במהלך סבב ביקור במפרץ הפרסי, אמר ב-2 ליוני כי מדינות מועצת שיתוף הפעולה במפרץ (GCC) לא יצטרפו למערב בהטלת סנקציות על מוסקבה בשל הסכסוך באוקראינה.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

"היבטים של המצב הבינלאומי, הקשורים לאירועים שגילה המערב סביב אוקראינה, מובנים היטב על ידי שותפינו ממדינות מועצת שיתוף הפעולה במפרץ", אמר לברוב במסיבת עיתונאים במהלך ביקורו בסעודיה.

 

דמדומי שלטון עבאס: משבר בצמרת

"אנו מעריכים ואישרנו היום שוב [שאנו אסירי תודה על כך] העמדה המאוזנת שהם נוקטים בנושא זה בפורומים בינלאומיים, ובפועל מסרבים להצטרף לסנקציות המערב הבלתי לגיטימיות החד-צדדיות שהופעלו נגד רוסיה", הוסיף.

בינתיים, מדינות המפרץ קראו לפתרון מדיני. שר החוץ של ערב הסעודית, הנסיך פייסל בן פרחאן, אמר לברוב שהממלכה מוכנה לעשות מאמצים דיפלומטיים כדי לסייע בפתרון הסכסוך.

לברוב נפגש עם בכירי משרד החוץ מאיחוד האמירויות, כווית, קטאר, בחריין ועומאן בריאד.

הדיפלומט הרוסי אמר כי מוסקבה ומדינות המפרץ מתכוונות להמשיך ולפתח את השותפות ביניהן בניגוד למתיחות הגוברת בין רוסיה לארה"ב ובעלות בריתה האירופיות על המלחמה באוקראינה.

"אישרנו את ההתמקדות שלנו בפיתוח מקיף של השותפות שלנו, כולל בתנאים החדשים שמתהווים בכלכלה העולמית בהקשר של המדיניות של עמיתינו המערביים", ציטטה אותו סוכנות הידיעות הממלכתית.

"העמדה שלנו כמדינות המפרץ לגבי המשבר הרוסי-אוקראיני מאוחדת", אמר במהלך נאום בפתיחת המושב ה-152 של מועצת השרים של מועצת שיתוף הפעולה של המפרץ.

"קיימנו היום שתי פגישות פוריות עם השרים הרוסיים והאוקראינים, שבמהלכן הצהרנו את עמדתנו המאוחדת לגבי המשבר הרוסי-אוקראיני והשלכותיו השליליות, כלומר הביטחון התזונתי של המדינות הנפגעות והעולם".

קרוב יותר לבית, הוא הוסיף, ביטחון אזורי וחששות מפעילותה של איראן הם גורמים מאחדים חשובים.

"הנחת היסודות לביטחון האזורי שלנו היא אחד מעמודי התווך החשובים ביותר של אחדותנו, העומדת בפני אתגרים גדולים ודורשת תיאום הדוק כדי להגיע לגישה משותפת ליחסים הבינלאומיים שלנו כדי לטפח את האינטרסים שלנו", אמר הנסיך פייסל.

"בחזית האתגרים הללו עומד פרויקט הגרעין של איראן, התחמשותה במיליציות, תמיכתה בטרור והתנהגותה מערערת היציבות באזור. זו הסיבה שהדיאלוג והתקשורת שלנו עם איראן צריכים להתבסס על עמדה מאוחדת במפרץ, שבאמצעותה אנו קוראים לשלום, שיתוף פעולה ודבקות בעקרונות של לגיטימציה בינלאומית ושכנות טובה, כדי שנוכל לעבוד יחד כדי להשיג את ההתפתחות שלנו. תוכניות בתוך סביבה אזורית יציבה התומכת בשותפויות ובפרויקטים כלכליים-גיוון".
הוא הוסיף: "יציבות תימן היא חלק בלתי נפרד מהביטחון של מערכת המפרץ וחצי האי ערב. לפיכך, מדינות ה-GCC מדגישות את מתן כל אמצעי התמיכה להשגת יעדי מועצת המנהיגות הנשיאותית של תימן ומעצימות את הגופים התומכים בה למלא את התפקידים שהוטלו עליהן, כדי שתימן תוכל להחזיר לעצמה את יציבותה וביטחונה ולשמור על אחדותה. ריבונות.

"אנו חוזרים על תמיכתנו במאמצי האו"ם, בהובלת השליח המיוחד שלו לתימן, במטרה להגיע לפתרון מדיני מקיף לסיום המשבר בתימן.
"אנו מבקשים במהלך הפגישה שלנו היום לתרום לביטחון וליציבות של מדינותינו ולהשיג את שאיפות עמנו לעתיד טוב יותר".