עבור לתוכן העמוד
Menu

לברוב: "לא מקבלים את הקריאות למחיקה של מדינה מעל המפה"

שר החוץ הרוסי התייחס למצב בסוריה * זריף: "ישראל תוקפנית * מחר צפוי ד"ר גולד להופיע בוועדה

לברוב: "קורא לארה"ב לא 'לשחק באש' בסוריה"

 

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, קרא לוושינגטון לא "לשחק באש" בסוריה ולשקול בזהירות את צעדיה המבוססים על "לא על הצרכים המיידיים של המצב הפוליטי של היום, אלא על האינטרסים ארוכי הטווח של העם הסורי ועל כל עמי האזור , כולל הכורדים ". לברוב הוסיף "נראה לי כי הצהרותיהם של עמיתינו האמריקאים כי המטרה היחידה היא להילחם בדאעש ולשמור על שלמותה הטריטוריאלית צריך להיות מאושר על ידי פעולות ".
את הדברים אמר לברוב בכנס "מועדון וואלדאי", מכון המחקר תחת חסותו של הנשיא פוטין, בו צפוי להשתתף גם ד"ר דורי גולד, נשיא מרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. נושאו של הכנס – תפקידה של רוסיה במזרח התיכון.

"לא מקבלים את הקריאות למחיקה של מדינה מעל המפה"

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב ושר החוץ האיראני, מוחמד זריף, השתתפו היום (שני) בפנאל הפתיחה של "מועדון וואלדאי", מכון המחקר תחת חסותו של הנשיא פוטין, בדיון ראשון מסוגו על תפקידה של רוסיה במזרח התיכון. מדברי הפתיחה של השניים עולה כי הבעיה הסורית והקונפליקט הסעודי – איראני עומדים במרכז הבעיות כיום במזרח התיכון.
לברוב, ענה לשאלת כתבת מהתקשורת הערבית והתייחס לדבריו של הגנרל האיראני קאסם סולימנאי שקרא להשמדתה של מדינת ישראל לפי כמה ימים ואמר כי הוא "לא מקבל את הקריאות למחיקה של מדינה מעל מפת העולם". לברוב ציין כי ההתפתחויות בסוריה תלויות בין השאר בדברים שארה"ב תעשה או לא תעשה בסוריה.

זריף: "אל תחפשו תירוצים כמו מזל"טים"

בפאנל השתתף גם שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, שכינה את התקרית בצפון כ"תוקפנות ישראלית".
"ישראל הפרה את הריבונות של סוריה, אז לראשונה לאחר 36 שנים הצליחו מערכות ההגנה הסוריות להפיל מטוס ישראלי , האם זו קטסטרופה? האם זו הסתבכות אסטרטגית או העבודה שישראל הפרה את המרחב האווירי של מדינה ריבוניות, מהווה קטסטרופה אסטרטגית?", שאל זריף והמשיך: " ישראל צריכה להפסיק את התוקפנות שלה, אל תחפשו תירוצים כמו מזל"טים, אנחנו צריכים לעצור את התוקפנות ואם מישהו מבצע מעשה שכזה למדינה האחרת יש אפשרות להגיב".
כמו כן, ניסה זריף בנאומו לקרוץ לעברה של סעודיה וקרא לה להשתתף על בסיס הבנות הדדיות בהשכנת השלום במזרח התיכון ובמיוחד באזור המפרץ. לדעתו של שר החוץ האיראני "יש להפסיק לחשוב בצורה ישנה של בריתות צבאיות נגד אויבים, דבר היוצר יותר סכסוכים ומאבקים בין מדינות".