עבור לתוכן העמוד
Menu

לבנון: חזבאללה 'תוקע' את המדינה

מאז בחירות 2018 שנערכו במאי האחרון לא מצליחים הגורמים השונים במדינה להרכיב ממשלה • חובות המדינה : 87 מיליון דולר

אל"מ במיל. ז'ק נריה, מומחה ללבנון ויליד המדינה, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה מעריך כי אם מצבו הרפואי של נסראללה יאפשר זאת אנו צפויים לראות אותו או לשמוע את קולו בזמן הקרוב.

לראיון המלא:

לדבריו הקלטת שהופצה לפני ימים אחדים, ישנם הטוענים כי זו אותה קלטת שפורסמה בפעם האחרונה כאשר נפוצו שמועות לגבי מצבו הבריאותי ב -2016.
"אנחנו יודעים שמאז שנת 2008 נסראללה חולה בסרטן. היו אז ידיעות כי הוא אושפז בבית חולים באיראן וטופל שם. אפילו מינו מחליף מטעם מועצתה השורא, בן דודו. אז אחת לכמה זמן ישנן ידיעות כי מצבו מדרדר ולאחר זמן לא רב הוא נוהג לדבר בקולו כדי להוכיח שהוא בסדר", אומר נריה.

נריה טוען כי אין לדאוג לארגון כמו החיזבאללה בו שולטת ביד רמה מועצת השורא וכי אין הפריד בין הזרוע המדינית לבין הזרוע הצבאית אליהן שתיהן כפופות. כמו כן אומר נריה כי גם לנסראללה יש יורש וכמו בעבר כאשר מוסאווי חוסל והארגון השתקם בצורה טובה, כך גם הוא ימשיך לאחר נסראללה.

המצב בלבנון – מדינה תקועה תחת הררי זבל

נריה מסביר כי מאז הבחירות במאי 2018 המצב הפוליטי של המדינה נמצא רע מאוד וזאת בשל העבודה כי החיזבאללה, אשר קיבל רוב מוחלט בפרלמנט לא מצליח לכפות הקמת ממשלה בהרכב השרים אותו הוא מבקש. נריה מסביר: "ישנה חלוקת כוחות קבועה בממשלה כמה שרים ונציגים יהיו לכל סיעה ועדה ולכן אין אפשרות אמיתי להרכיב ממשלה בשל הרצון של החיזבאללה לקבל רוב בקרב מספר השרים בממשלה".

לדבריו גם המצב הכלכלי של המדינה בכי רע – לבנון חייבת 87 מיליון דולר לעולם , האג"ח שלה מזמן מוגדר כ"זבל" וידוע לכל כי אין אפשרות להחזיר את חובותיה של המדינה. "הדבר היחיד שמחזיק את המדינה הוא הכסף שמגיע מלבנונים הגרים בחו"ל". לדבריו בערים ישנן רחובות שלמים הנראים כמו מערות של זבל וכי אין תפקוד של הממשלה כלל.