עבור לתוכן העמוד
Menu

"לא בשביל זה עשינו את הסכמי אוסלו"

תא"ל במיל. יוסי קופרווסר תוקף את הקולות הנשמעים בישראל לוותר על קיזוז הכספים לרש"פ בשל איומי הקריסה • הכתבת המדינית של כאן: "האמירה שהרש"פ תומכת בטרור אפשר לשים אותה בסימן שאלה"

בימים האחרונים נשמעים קולות הקוראים לישראל לשקול מחדש את יישום החוק לקיזוז משכורות המחבלים והאסירים בבתי הכלא מהרש"פ לנוכח החשש כי הרש"פ תקרוס כללית בשל הסירוב שלה לקבל את הכסף המקוזז מישראל. "אנחנו רוצים שהרש"פ תפסיק לעודד את הטרור נגדנו ולכן אנו מקזזים את התשלומים שהם משלמים לאותם מחבלים שפגעו באזרחים וחיילים ישראלים", מסביר תא"ל במיל יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. הדברים נאמרו בתגובה לדבריה של הכתבת המדינית בכאן, גילי כהן, שאמרה בראיון כי "האמירה שהרש"פ תומכת בטרור אפשר לשים אותה בסימן שאלה".

"הרי לא היינו צריכים לחתום על הסכם אוסלו, לוותר על שטחים ולשפר את היכולת של הטרוריסטים לפגוע בנו , אם זו התוצאה של ההסכם. אין בזה שום הגיון, אומר רח"ט מחקר לשעבר באמ"ן. "הרש"פ מחויבת לעמוד בדרישות עליהם היא חתמה בהסכמים מול ישראל ומול הקהילה הבינלאומית – המלחמה בטרור ולא לעודד אותו".

לדבריו עבאס מנסה להשיג לגיטימציה ערבית ובינ"ל לאותם תשלומים וזאת לאחר שגם ארה"ב קיזזה סכום משמעותי ביותר שפוגע בפלסטינים. לדבריו למרות ההבטחות של הקהילה הערבי לתמוך ברש"פ אין התלהבות גדולה לעשות זאת.

הופעתו של אל בגדדי מסמלת עידן חדש לדאע"ש

קופרווסר תוקף את המדיניות של "שקט לטווח קצר" ואומר כי מדובר שגיאה של המדיניות של ישראל. לדבריו הרש"פ נלחמת בטרור רק כשזה באינטרס שלה נגד חמאס וכי היא לא יוצאת באופן תקיף נגד פיגועי סכינאות וכו'.