עבור לתוכן העמוד
Menu

לאן נעלמו 5 אנשי משה"מ בארגנטינה?

מטוס 747 של חברת סחר ונצואלית שהיה שייך בעבר לאנשי משמרותה מהפכה מקורקע בארגנטינה לא ברור מאיזו סיבה • שר הביטחון של ארגנטינה: 5 אנשי ביטחון של משה"מ היו אמורים להיות על המטוס והם נעלמו

מטוס בואינג 747 הפועל עבור חטיבת המטען של חברת התעופה הלאומית של ונצואלה Conviasa קורקע בארגנטינה בשל קשריו עם כוח קודס משמרות המהפכה (משה"מ) האיראניים.

אניבל פרננדס, שר הביטחון של ארגנטינה צייץ ביום שבת בטוויטר כי "הממשלה עצרה באזיזה [נמל התעופה בבואנוס איירס] מטוס ונצואלי הנמצא תחת משטר הסנקציות של ארצות הברית ועליו אמורים להמצא חמשיה אנשי צוות איראנים של כוחות של משמרות המהפכה שלא היו עליו".

 


" הציוץ הגיע לאחר שאתר חדשות מקומי הדליף את הידיעה על המטוס".

המטוס פעל בעבר עבור חברת התעופה האיראנית מאהן איירליינס, הנמצא ברשימת הסנקציות של ארה"ב בשל קשריה למודיעין החוץ-טריטוריאלי ולחיל המבצעים החשאיים של טהראן, כוח קודס (קודס) מאז 2008. המטוס הספציפי שהיה שייך לחברות תעופה צרפתיות מאז שנכנס לשירות ב-1986 , נמכרה ל-Mahan Airlines ב-2007 וככל הנראה נכנס לרשימה מאחור יותר.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

בתחילת 2022 החליטה Conviasa מוונצואלה להקים חטיבת מטענים שנקראה Emtrasur Cargo והמטוס הראשון שלה היה בואינג 747-300M שנקנה או הוחכר מחברות התעופה מאהן ונקרא 'לואיזה קאסרס אריסנדי'. מה שיותר מעניין הוא ששני המטוסים הבאים שלה היו אמורים להיות גם מטוסי מאהן איירליינס.
עם שיתוף פעולה צבאי וכלכלי הדוק בין קראקס לטהראן, חברת המטענים החדשה שהוקמה יכולה להיות מיזם משותף.

מטוס הבואינג 747 טס ממקסיקו לארגנטינה ב-6 ביוני, ולפי הדיווח הוא נושא חלקי רכב, אך לפי התקשורת הארגנטינאית, מישהו ידע משהו והחליט לבדוק את המטוס בקפידה, כך דיווח אביאצ'ולין ב-11 ביוני .

למרות שהתברר שאין מטען לא חוקי על הסיפון ומשלוח חלקי הרכב נמסר לנמען שלו בארגנטינה, הרשויות חשדו כי על המטוס נמצאים חמישה איראנים ולפחות תריסר ונצואלה על הסיפון, כשהאיראנים לא הופיעו במטוס מניפסט נוסעים. כתוצאה מכך נתפסו דרכוניהם של האיראנים ודווחים כי כל שאר הנוסעים נמצאים בבית מלון.

מבחן טורקי: המרדף אחר החוליה האיראנית

לפי אותם מקורות מקומיים, ארגנטינה חושדת שהאיראנים הם חברים בכוח קודס, אך באפשרותם לצאת מהמדינה בטיסות סדירות סדירות.
אבל גורלו של המטוס הוא סיפור אחר. אף חברת דלק לא מוכנה לספק שירות למטוס מחשש לסנקציות אמריקאיות של צד שלישי. הןא ניסה לעזוב את ארגנטינה לאורוגוואי כדי להשיג דלק, אך נאלץ לחזור כאשר נדחה האישור, לפי אתר החדשות בשפה הספרדית Infobae .

בתוך כך דווח היום (ראשון) כי ונצואלה ואיראן חתמו על הסכם לשת"פ ל-20 בתחומי הכלכלה.