עבור לתוכן העמוד
Menu

לאחר הפצצת ארה"ב בסיס חדש לחיזבאללה בעיראק

לאחר שהושמד על ידי ארה"ב החליטו בגדודי חיזבאללה בעיראק להקים בסיס חדש בסמוך לעיירת הגבול אל מוכבל • 25 לוחמים שיעים נהרגו בהפצצת ארה"ב

סוכנות הידיעות הפרסית "פארס" מדווחת כי "כתייאב חיזבאללה" העיראקים מתכוונים להקים ולהעביר אנשי מליציה שיעיות לבסיס צבאי חדש בסמוך לגבול עם סוריה, לאחר שנהרס בהפצצות חיל האוויר של ארה"ב.

הבסיס החדש, כך לפי הדיווח, ימוקם ב Akashat-al-Qa’em וצפוי להיות הבסיס הראשי בגבול בין המדינות, כך אמר לאל ערביה בכיר בארגון.

מיקום הבסיס החדש בגבול עיראק – סוריה // גוגל מפות וויקפדיה

הבכיר הוסיף כי הבסיס הוא מעשה בסיס ישן שהיה שייך לצבא עיראק והוא יבנה מחדש במקום הבסיס שהותקף.

ק'אאני: האויב מבין רק את שפת הכוח

הבכיר העריך כי הכוחות יובערו לבסיס בתוך כחודשיים.

ב-29 לדצמבר הפציצה ארה"ב בסיסים של גדודי חיזבאללה בעיראק לאחר הרג הקבלן האמריקאי בירי טילים על ידי אנשי חיזבאללה. לפי דיווחים שונים לפחות 25 אנשים נהרגו בהפצצות נגד חמישה בסיסים בעיראק ובסוריה.

לפי הפנטגון, שלושה מהבסיסים של המיליציה השיעית שהותקפו נמצאים במערב עיראק, ושניים במזרח סוריה. היעדים כללו מחסני נשק ואתרי פיקוד ושליטה שבהם תוכננו פיגועים נגד כוחות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, שאותה מובילה ארה"ב. לפי גורמים בעיראק, אחד היעדים שהותקפו הוא מטה המיליציה, באזור אל-קאים, סמוך לגבול עם סוריה.

הלילה פורסמו בעיראק תיעודים ראשונים מזירות היעדים שנפגעו, ובהם נראים כוחות פועלים בתוך חורבות שאותן עדיין מלחכות להבות אש. מנגד, צבא ארה"ב פרסם תיעוד משלו של אחת ההפצצות.

דובר הפנטגון, ג'ונת'ן הופמן, תיאר את התקיפות שבוצעו אתמול כ"ממוקדות", ולדבריו הן "יפגעו" ביכולות של המיליציה הפרו-איראנית לתקוף מחדש את הכוחות האמריקניים. הוא איים כי אם התקיפות הללו לא יופסקו – ארה"ב תערוך הפצצות נוספות. הוא ציין כי על אף שארה"ב פועלת בעיראק לבקשת הממשלה בבגדד – הכוחות האמריקניים שומרים לעצמם את הזכות להגן על עצמם.