עבור לתוכן העמוד
Menu

כשראיסי ביקר בגבול ישראל

נשיא איראן הנבחר, איברהים ראיסי, כבר זכה לבקר את לוחמי החיזבאללה בגבול לבנון • את הדברים חשפנו לראושנה באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה בפברואר 2008

בפברואר 2008 פרסם ד"ר שמעון שפירא, חוקר בכיר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומומחה חיזבאללה את דבר ביקורו של איברהים ראסי, אז חבר מועצת החכמים של איראן, בלבנון ואף ביקר בגבול עם ישראל.

 

בלבנון, נפגש ראיסי עם מנהיגי חיזבאללה חסן נצראללה והאשם צפי אלדין עם יושב ראש הפרלמנט נביה ברי ועם יושב ראש המועצה האסלאמית השיעית העליונה, קבלאן. כמו כן ביקר ראיסי בבית משפחתו של עמאד מוע'ניה ובבית משפחתו של מוצטפא בדר אלדין.

שיאו של ביקור ראיסי, היה בדרום לבנון שם סייר לאורך הגבול עם ישראל מלווה במפקדים צבאיים של חיזבאללה וקצינים איראנים. בתמונות שפרסמה לשכתו טושטשו פניהם של המלווים.

 

ראיסי ציין כי "שחרור ירושלים קרוב" והעלה על נס את תפקידה של חיזבאללה בתוך החברה הלבנונית כתנועה האיסלאמית הפועלת מעבר לנושאים צבאיים והגנתיים ומקדישה מיכולותיה לבניית תרבות אסלאמית בלבנון.

 

שמעון שפירא כתב: "הדעת נותנת כי ביקור חשוב זה של אישיות אירנית בכירה הקרובה למנהיג חמנאי, נועד להבהיר לישראל כי איראן לא נרתעת מהאיומים הישראליים והיא נחושה להמשיך ולסייע לחיזבאללה לחזק את יכולותיה הצבאיות בלבנון. ובמקביל לגיוס תמיכה בעדה השיעית למען חיזבאללה לקראת הבחירות לפרלמנט הלבנוני השנה, בהן פועלות איראן וחיזבאללה להגביר את כוחה הפוליטי של חיזבאללה בזירה הפנימית בלבנון".