עבור לתוכן העמוד
Menu

כך הופכת ג'נין לבירת הטרור הפלסטיני

העיר ג'נין הפכה למעוז של פעילות טרור בגדה של ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי שהרש"פ מתקשה להתמודד עמו • הגיעה העת למבצע גדול של צה"ל לפירוק תשתית הטרור בעיר ומחנה הפליטים הצמוד לה ומעצר המבוקשים המתכננים גם פיגועים בישראל

העיר ג'נין ומחנה הפליטים הצמוד לה הפכו בחודשים האחרונים למרכז פעילות טרור של ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי דבר שמעורר דאגה בצמרת צה"ל ובקרב מנגנוני הביטחון של הרש"פ.

בשנת 2002 במהלך מבצע "חומת מגן" כבש צה"ל מחדש את מחנה הפליטים ג'נין כדי לטהר אותו מקיני המחבלים. צה"ל נאלץ להשתמש בדחפורים במהלך המבצע והרס כ-170 בתים כדי להתגבר על מלכודות הנפץ שהכינו הפלסטינים,הקרב הסתיים במותם של 23 חיילי צה"ל ו-52 פלסטינים.

ארה”ב מחפשת הסדר עם האסלאם הקיצוני

נראה כי העיר ג'נין רוצה לחזור שוב לימי האינתיפאדה השניה, במחנה הפליטים שלה מרוכזות כמה קבוצות חמושות של חמושים מארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי, וגם מבוקשים חמושים של תנועת פת"ח שאינם תומכי הרש"פ, חלקם אנשיו של מוחמד דחלאן.

על פי הערכות בצה"ל, רק במחנה הפליטים עצמו יש כמה אלפי כלי נשק ומצבורי תחמושת גדולים.

מאז סיום מבצע "שומר החומות" נהרגו בעיר ג'נין 10 פלסטינים. מתום המלחמה ברצועה היו עשרות תקריות ירי על חיילי צה"ל.

השבוע, ב-16 באוגוסט, נכנס כוח מיוחד של מסתערבים של מג"ב למחנה הפליטים ג'נין כדי לעצור מבוקש של חמאס שתיכנן לעשות פיגועים בישראל. המבוקש מוחמד סמיר אבו זינה, בן 26 עם רקע ביטחוני, נעצר בפעולה מתוחכמת של כוח המסתערבים הישראלי’ אך במהלך המעצר פרצו חילופי אש חיה בין הכוח הישראלי לחמושים במחנה שבהם נהרגו 4 חמושים, בעיר השוקקת מסחר וביקורי קניות של ערביי ישראל הוכרזה שביתה כללית.

מבצע "שומר החומות" הגביר את התעוזה של הדור הצעיר בג'נין, הסובל מעוני ואבטלה, והוא מאתגר את כוחות צה"ל ומנגנוני הביטחון של הרש"פ באמצעות פיגועים. בשבוע שעבר ירו חמושים מהמחנה לעבר בניין המוקאטעה בג'נין בטענה שהרש"פ החרימה את רכבו של החמוש ג'מיל אלעמורי שנהרג בהיתקלות עם צה"ל.

הרש"פ מנסה למנוע את פעילות הטרור של החמושים באמצעות החרמת הרכבים שהם משתמשים בהם בטענה שהם אינם חוקיים וחסרי רישוי מטעם הרש"פ.

כמה מהחמושים בעיר ג'נין הסגירו עצמם לידי מנגנוני הביטחון של הרש"פ לאחר שנפצעו מירי צה"ל או מחשש שיחוסלו על ידי הכוחות המיוחדים של צה"ל, בעיר ובמחנה הפליטים נותר עדיין "גרעין קשה" של חמושים שמתכנן פיגועים נגד ישראל.

ששש... התיאום הביטחוני התייחסות לאירועי ראשון בלילה במחנה הפליטים ג'נין כאשר כמה מחבלים פתחו באש לעבר כוח משולב של מג"ב וימ"ס. כוחותינו השיבו באש לעבר היורים. הפלסטינים דיווחו על ארבעה הרוגים. קריקטורה של בַּהָאא' יַאסִין, תושב רצועת עזה, איש חמאס. // קרדיט : נועם בענט
ששש… התיאום הביטחוני
התייחסות לאירועי ראשון בלילה במחנה הפליטים ג'נין כאשר כמה מחבלים פתחו באש לעבר כוח משולב של מג"ב וימ"ס. כוחותינו השיבו באש לעבר היורים. הפלסטינים דיווחו על ארבעה הרוגים.
קריקטורה של בַּהָאא' יַאסִין, תושב רצועת עזה, איש חמאס. // קרדיט : נועם בענט

ג'נין היא העיר היחידה בתחומי הרש"פ שנותנת מקלט למבוקשים מפני ישראל ומפני הרש"פ.

כל כניסה של צה"ל לעיר לצורך מעצר מבוקשים הופכת לקרב יריות באש חיה שנמשך שעות.

גורמי ביטחון בכירים אומרים כי הגיעה העת לבער את "קן הצרעות" של הטרור בג'נין שמסכן גם את שלטון הרש"פ.

כניסה מסיבית של צה"ל למחנה הפליטים ג'נין, מעצר עשרות מבוקשים וטיהור המחנה מקיני הטרור ואיסוף הנשק מחייבים מבצע צבאי גדול ומורכב.

במזרח התיכון צופים ומבינים את לקחי נסיגת ארה”ב מאפגניסטן

מדובר בלוחמה בשטח בנוי מבית לבית, אולם ככל שמתאחרת הפעולה הזו כך הולך וגודל כוחם של ארגוני הטרור במחנה הפליטים והסכנה הופכת לגדולה יותר.

בסופו של דבר לא תהייה לצה"ל ברירה אלא לבצע את הפעולה בתיאום עם הרש"פ, גורמים בג'נין אומרים כי מבצע "חרב ירושלים" של חמאס העניק ביטחון עצמי רב לחמושים במחנה. הם אינם מוכנים לקבל הוראות מאף אחד, הם מסוחררים מההצלחה של חמאס והתחזקות כוחו ברחוב הפלסטיני ומשוכנעים שיצליחו להביס את כוחו של צה"ל אם ינסה להיכנס לג'נין. הסכנה היא בכך שמחנה הפליטים בג'נין עומד להתחיל ולשגר מחבלים לביצוע פיגועים בתוך שטח ישראל בהכוונה של חמאס והג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה, לכן, צה"ל צריך להקדים ולפעול.