עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר באיראן חושף: הוקמו 82 חטיבות לחימה בסוריה ועיראק

במסגרת ראיון לרגל יום השנה לחיסולו של סולימאני חשף האלוף יחיא רחים ספאווי את המעורבות של סולימאני בסוריה ובעיראק וקרא לצעירים ללכת בעקבותיו

האלוף יחיא רחים ספאווי, יועצו הצבאי הבכיר של המנהיג העליון האיראני, עלי חמינאי, אמר כי מפקד כוח קודס שחוסל על ידי ארה"ב,  קאסם סולימאני, הצליח להקים 82 חטיבות לוחמות בכל אחת מהמדינות בהם היה מעורב – סוריה ועירק.

כוח המשימות, על פי ספאווי, כולל לוחמים ממספר לאומי שונים.

הבחירות ברש"פ מחווה לג'ו ביידן

בהתייחס לדבריו במסיבת עיתונאים במלאת שנה לחיסולו של  סולימאני ע"י מזל"טים ליד בגדאד, אישר ספאווי אמר כי 60 חטיבות מונות 70,000 לוחמים הוקמו בסוריה.

במהלך מעורבותה בסוריה, איראן הצליחה להקים את חטיבות הלחימה  פאתומיון המורכב משיעים מאפגניסטן, ליווה זאינביון (חטיבת זינאב), המורכב משיעים מפקיסטן, ואליה מסונפים  היידרייון, המורכב משיעים מעיראק.

ספאווי תיאר את המהלך של ארצו להקים עשרות מיליציות חמושות ברחבי האזור כדרך אסטרטגית אותה היתווה סולימאני כחלק מניצול איומים והפיכתם להזדמנויות.

הוא ציין כי נוכחותן של מיליציות אלה לצד צבאות קונבנציונליים בעירק ובסוריה היוותה "אתגר קשה, אך סולימאני הראה גמישות באזור זה".

 

האם ישראל מחויבת לדאוג לחיסונים לפלסטינים?

 

בנאומו סיפר היועץ הבכיר על תפקידו של סולימאני בעירק, סוריה, תימן ולבנון ולחימה בארה"ב ובעלי בריתה באזור.

הוא גם ציין כי סולימאני ניהל דיונים דיפלומטיים "אסטרטגיים" עם ראשי המדינות ברוסיה, טורקיה, עירק ואפגניסטן.

ספאווי גם אישר את נחישותה של איראן לבצע פעולות נגד נוכחות ארה"ב באזור, וזיהה את האזור המשתרע ממזרח הים התיכון למערב אסיה ודרום אמריקה כ"חזית ההתנגדות ".

הוא דחק בדורות הצעירים לאמץ את דרך המחשבה של סולימאני וטען: "סולימאני גרם לתבוסה פוליטית וצבאית עבור ארה"ב בכיבוש עירק ואפגניסטן."