עבור לתוכן העמוד
Menu

ישראל פתחה קונסוליה כלכלית בפירנצה

חוקרת המרכז הירושלמי וחברת הפרלמנט האיטלקי לשעבר, פיאמה נירנשטיין הייתה בין אורחות הכבוד בפתיחת הקונסוליה ביום רביעי • מרקו קראי, הקונסול החדש - מתומכי ישראל

ביום רביעי 11.11.19 נחנכה  בעיר פירנצה, הקונסוליה הכלכלית הראשונה באזור בראשותו של איש העסקים מרקו קראיי . בין המוזמנים לפתיחת הקונסוליה שרים בממשלת איטליה, השגריר הישראלי , דרור אידר, חוקרת המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה וחברת הפרלמנט האיטלקי לשעבר , פיאמה נירנשטיין וכן רבים ומכובדים רבים אחרים.

חנוכת הקונסוליה הכלכלית התקיימה תחת הכותרת "איטליה-ישראל: קשר היסטורי". העיתונאית פיאמה נירנשטיין, חברת הפרלמנט האיטלקי לשעבר ומחברת ספרים רבים ומאמרים רבים על אירופה בהקשרים של בעיית הפליטים היחס לישראל אמרה בכנס: "פירנצה היא עיר הולדתי. ישראל ואיטליה קשורים בדם בסיפור המשותף שלהם. אבי שהיה חלק מן הבריגדה היהודית בעיר, פעל מתוך אידאל ציוני ופה הוא פגש את אימי, לוחמת פרטיזנית. לאיטליה יש מספר גישות כלפי ישראל. לעיתים, היא קשוחה מאוד, אבל בסופו של דבר הצדדים מבינים כי הקשר הוא בלתי נמנע ביניהם. שתי המדינות הדמוקרטיות נלחמות בטרור, באומללות ונגד מלחמות". בסיום דבריה בירכה את הקונסול החדש וקראה לשיתוף פעולה בתחום העסקי והיזמות.

נירנשטיין בנאומה הברכה לקונוסול החדש
נירנשטיין בנאומה הברכה לקונוסול החדש

השגריר אידר אמר: " קצת אחרי שנכנסתי לתפקידי, הייתה לי שיחה מרגשת עם מרקו על שורשיו באיטליה ועל אהבתו לישראל ולעם היהודי. במהלך ההיסטוריה הארוכה של עמנו, כשנאלצנו לנדוד מארץ לארץ ללא מנוח לכף רגלנו, נתקלנו באנשים טובים מאומות העולם שהושיטו לנו יד לעזרה. במעשיהם, הם נכנסו לתנ"ך שלנו, שמעולם לא הפסיק מלהיכתב.  כדי שהקונסוליה תצליח, מרקו צריך להתמקד רק בחלק השלישי של הקומדיה האלוהית – גן העדן – כלומר שיווק ההישגים האדירים של מדינת ישראל והחיבור בין אלפי החברות הישראליות המצליחות והמתקדמות לבין הצרכים של האזור הזה באיטליה."

עוד הוסיף: "פתיחת הקונסוליה החדשה פה בפירנצה, בהובלתו הנמרצת והחכמה של חברנו מרקו קראי, היא שלב נוסף בקירוב כל הטוב שיש לישראל להציע, אל האזור הזה באיטליה. הקונסוליה היא סמל לידידות העמוקה בין שתי המדינות ושני העמים, שמגיעה עד לתקופת לידתה של איטליה החדשה באמצע המאה ה-19, אירוע שהשפיע על העם היהודי לעשות מעשה דומה. אנחנו בשגרירות ישראל מקווים להיעזר המון בקונסוליה הזאת, הן באמצעות המחלקה הכלכלית שלנו ברומא, והן באמצעות הזרוע הכלכלית של ישראל במילאנו".

אירוע גדול - השגריר דרור אידר ואורחי הכבוד האיטלקים . מימין קונסול הכבוד החדש
אירוע גדול – השגריר דרור אידר ואורחי הכבוד האיטלקים . מימין קונסול הכבוד החדש

בסיום דבריו הודה השגריר לקונסול הכבוד החדש וקרא לפתיחה של "דף נוסף, חדש ומבטיח, נפתח בתולדות שני העמים".