עבור לתוכן העמוד
Menu

ישראל מול חמאס – רגעי ההחלטה

הקבינט הביטחוני הישראלי דן במשך שעות בתגובה הישראלית • הפלסטינים משדרים כי הם מבקשים לסיים את הסבב הנוכחי • ישראל לא מוכנה לסיום צורם

נקודת ההחלטה לאן הסבב הנוכחי בין ישראל לחמאס מגיעה לשעת ההכרעה. לאחר שעות רבות סיים הקבינט הביטחוני הישראלי את דיוניו בקריה על המשך הירי עליה, מצד שני גורמים ברצועה מדווחים כי הפלגים הפלסטינים מבקשים להעביר מסר לישראל כי הם שומרים כעת על שקט בשטח כדי לתת סיכוי למאמצי מצרים להשיג הפסקת אש במגעיה עם ישראל.

דיווח של סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" מדבר על משלחת מצרית הצפויה להגיע מחר לדיון במאמצים להרגעת המצב. אין אישור לכך מישראל.  קודם לכן הבהירו גורמים בירושלים כי יתעלמו ממגעי התיווך.

בכיר חמאס, חוסאם בדראן אמר: "אם נתניהו מעוניין לסיים את סבב הלחימה הזה, ישנה פעולה פשוטה שצריכה להיעשות  שליברמן יפוטר. הוא זה שהתחיל בטיפשותו את הסבב הזה".

הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי  "לזרוע הצבאית של הג'יהאד ולחמ"ל המשותף של הפלגים הפלסטינים יש את היכולת לתקוף בצורה קשה יותר לעומת התקיפות שבוצעו בשעות האחרונות. האויב עוד יראה את כוח התגובה שלנו אם לא יעצור את התוקפנות לחלוטין".

במקביל משחרר היום ארגון הג'יהאד האסלמי סרטון ברשתות החברתיות שבו הוא מתפאר כיצד ההתנגדות הפלסטינית סיכלה פעולה בתוך הרצועה של כוח מיוחד של צה"ל שנועדה להנחית מכה קשה על ההתנגדות. "לימדנו את האוייב לקח קשה והפכנו את מערכת המודיעין שלו לבדיחה בעולם נאמר בסרטון", נכתב בסרטון.

כמו כן, נזכר ארגון החמאס לפרסם את סרטון דגל הנפץ מפברואר בתחילת השנה וזאת לצורך העלאת המורל ברצועה  ולהתפאר בהשיגו.