עבור לתוכן העמוד
Menu

"ישראלים רבים מעוניינים לשתף פעולה עם איראן"

סגן מפקד משמרות המהפכה טוען: "ישראלים רבים מעוניינים לשתף איתנו פעולה" • עוד אמר: "ארה"ב כבר לא מעצמה, לא יכולה להילחם במדינות קטנות"

הוכחה אחרת לנושא זה הגיעה בספטמבר, כאשר נודע כי במסגרת פעילות של השב"כ, המשטרה וגורמי ביטחון נוספים נעצרה החשודה יאסמין ג'אבר. מדובר בתושבת מזרח ירושלים שחשודה בפעילות לגיוס פעילים עבור כוח קודס של משמרות המהפכה וחיזבאללה הלבנוני. מדובר בתושבת העיר העתיקה שעבדה בספריה הלאומית באוניברסיטה העברית. שגב וג'אבר, חסרי המכנה המשותף, ממחישים את המודיעין הרחב שמנסים בטהרן להשיג על ישראל.

הוכחה נוספת לכך קיבלנו אתמול (שישי), במה שנראה כמסר ישיר לירושלים, כשסגן מפקד משמרות המהפכה מוחמד רזה נקדי, התבטא בנושא. "יש אנשים רבים בישות הציונית שמעוניינים לשתף פעולה עם איראן", טען הבכיר האיראני ששימש בעבר כמפקד הבסיג'. לאחר מכן, הוא עבר לתקוף את וושינגטון. "אמריקה היא כבר לא מעצמה", אמר נקדי.

עוד הוסיף כי "הם רצו להשמיד את הרפובליקה האסלאמית של איראן לפני 41 שנה ונכשלו, רצו לחסל את חיזבאללה לפני 30 שנה ונכשלו, ניסו להשמיד את חמאס לפני 20 שנה ולא הצליחו. הם גם ניסו להפיל את נשיא סוריה בשאר אסד לפני 9 שנים ותוכניתם נכשלה. כך גם לפני חמש שנים עם המיליציות הפרו-איראנית בעיראק". נקדי סיכם כי "אמריקה לא יכולה להילחם במדינות קטנות, ובמיוחד לא במעצמה כמו איראן".

"האינטרס האיראני הוא להכשיל את טראמפ"

"המטרה של האיראנים היא לפגוע בטראמפ לקראת הבחירות בארה"ב", אומר ל"ישראל היום" תא"ל (במיל') יוסי קופרווסר, מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים וראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר, וכיום חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. לדבריו, "האיראנים מתרכזים כרגע במערכה על הבחירות בארה"ב, אין דבר שיותר חשוב להם מתוצאות הבחירות בארה"ב. האינטרס האיראני הוא להכשיל את טראמפ".

על נושא הריגול בישראל לטובת איראן, קופרווסר מוסיף כי "אין ספק שהאיראנים נחושים מאוד אם במישרין ואם על ידי בעלי בריתם להשיג מקורות מודיעין ושיתוף פעולה בתוך ישראל, הן מהחברה הערבית והן מהחברה היהודית. מדובר ביעד מצידם שהם משקיעים בו רבות דרך כוח קודס והן דרך משרד המודיעין בטהרן".

ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר מסכם כי "האיראנים משקיעים בנושא עבודה רבה, אך האמצעים שלהם מוגבלים. לישראל יש דומיננטיות מודיעינית מול האיראנים, ראינו זאת גם במחסני חיזבאללה שנחשפו בביירות וגם בנושא הגרעין. יש להניח שישראל יודעת יותר ממה שמפורסם על הסיכולים שמתבצעים בתחום זה. מבחינתם זהו רגע שבו הם ניסו להביך את ישראל בחזרה".

 

פורסם ב"ישראל היום".