עבור לתוכן העמוד
Menu

ירדן חושפת את התכנית הכלכלית לצמיחה בעשור הקרוב

בטקס רב רושם חשף המלך את שורת הרפורמות אותן הוא מתכוון לבצע במדינה במגזר הפרטי • בקרוב תוצג תכנית לרפורמות במגזר הציבורי

ירדן חשפה ב-7 ליוני את אסטרטגיית הפיתוח המרכזית עבור המדינה לעשור הקרוב. מטרת התכנית, להכפיל את הצמיחה המקומית לאחר השינוים באוזר ובעקבות מגפת הקורונה.

בתוכנית הוצגו מספר רצועות של רפורמות אליהן דחף המלך מאז שנה שעברה על מנת לעבור למסלול של צמיחה מעל 2 אחוז בשנה.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

החזון שואף למשוך 41 מיליארד דולר בכספים שיסייעו להעלות את התמ"ג של המדינה ל-58.1 מיליארד דינר (82 מיליארד דולר) עד 2033 מ-30.2 מיליארד דינר הנוכחי.

ראש הממשלה, בישר אל ח'סאונה, אמר שהוא מחויב ליישם רפורמות חיוניות בשוק החופשי שאנשי עסקים אומרים שממשלים שמרניים קודמים תסכלו זה מכבר.

מבחן טורקי: המרדף אחר החוליה האיראנית

"אין לנו את הלוקסוס לא להעצים את המגזר הפרטי או את הלוקסוס של לשים מכשולים בפני משקיעים", אמר ח'סאונה לכינוס של מאות אנשי עסקים, עובדי מדינה ופוליטיקאים שהוזמנו על ידי הארמון לסיעור מוחות לפרוס את התוכנית.

עוד הוסיף כי הממשלה גם תחשוף בקרוב תוכנית רפורמה עבור מגזר ציבורי מנופח שהתרחב במהירות כאשר ממשלות עוקבות ביקשו לפייס אזרחים עם משרות במדינה כדי לשמור על יציבות.

ההוצאה הגדולות הובילו לגרעון של  40 מיליארד דולר, שווה ערך ל-90% מהתוצר המקומי הגולמי, שירדן נאבקה לבלום.

עם זאת, ירדן זכתה בשנתיים האחרונות לשבחים על ביצועים חזקים במסגרת תוכנית בת ארבע שנים של קרן המטבע הבינלאומית של רפורמות מבניות שהביאו זהירות פיסקלית תוך הימנעות ממהלכי צנע שגרמו לתסיסה חברתית בשנים האחרונות.

במסמך נכתב כי אתגר מרכזי הוא לקלוט למעלה ממיליון בני נוער בעשר השנים הבאות ולהפוך אבטלה שיא שהגיעה ל-24% במדינה שבה למעלה משליש מ-10 מיליון אוכלוסייתה הם מתחת לגיל 14.