עבור לתוכן העמוד
Menu

יוטיוב חסמה עשרות דפים אירניים

בדו"ח לרבעון השני של שנת 2020 שפורסם בתחילת השבוע, הודיעה גוגל כי היא החליטה להסיר חשבונות יוטיוב שקושרו לכאורה לקבוצת האינטרנט הבינלאומית Union of of Media Media (IUVM) • כמו כן הוסרו חשבונות סיניים ורוסיים רבים

חברת הטכנולוגיה האמריקאית גוגל הורידה יותר מתריסר חשבונות בפלטפורמת שיתוף הווידאו המקוונת שלה ביוטיוב, בטענה שהם היו חלק מ"פעולות השפעה מתואמות "מאיראן.

בדו"ח לרבעון השני של שנת 2020 שפורסם בתחילת השבוע, הודיעה גוגל כי היא החליטה באפריל 16 להסיר חשבונות יוטיוב שקושרו לכאורה לקבוצת האינטרנט הבינלאומית Union of of Media Media (IUVM).

לדברי גוגל, החשבונות המדוברים לקחו חלק ב"פעולות השפעה מתואמות ", שפעלו במספר שפות, כולל אנגלית, ערבית, פרסית, צרפתית, ספרדית ורוסית.

בדו"ח גוגל נמסר עוד כי IUVM פרסם תוכן בערבית שקשור לתגובת ממשלת ארה"ב לתגובות COVID-19 ותכנים על יחסי סעודיה-אמריקה.

במסגרת מדיניות ארה"ב ללחץ על איראן פועל הממשל להסרה של חשבונות הקשורים או מקושרים לממשל האירנאי ושלוחותיו בפלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר.

באפריל סגרה פייסבוק חשבונות שנקשרו למשטר האיראני במטרה להשפיע על דעת הקהל במספר מדינות.

ביוני החלה פייסבוק לתייג את רשת החדשות הטלוויזיונית של איראן בשפה האנגלית, כמו גם את סוכנות החדשות "רוסיה וספוטניק" של רוסיה וסוכנות שין -ואה בסין כאמצעי תקשורת מטעם המדינה,  והוסיפה כי תחסום אותם מאוחר יותר להפעיל פרסומות בארה"ב.

באיראן טוענים כי הסיבה לתייג את כלי התקשורת הגיעה לאחר פרסום מאמרים וסרטונים מעמיקים על סדרת הפגנות ברחבי ארצות הברית בעקבות הריגתו של ג'ורג 'פלויד.