עבור לתוכן העמוד
Menu

טראמפ קבר את החלטת הבינאום של י-ם

באירוע חגיגי בניו יורק תקף ד"ר גולד את האו"ם

ימים ספורים לאחר הכרזת טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל, התבקש נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, ד"ר דורי גולד, להתייחס להכרזה, לחשיבותה ולנושאים הבוערים שעל סדר היום, בהופעה חגיגית של ארגון StandWithUS  בניו יורק.

ד"ר גולד היה הנאום המרכזי באירוע והוצג על ידי מנחה הטקס והתקבל במחיאות כפיים סוערות.

לראיון המלא:

"הרשו לי לומר לכם מדוע זו התפתחות כל כך חשובה" אמר בתשובה לשאלת המראיין על הכרזת טראמפ. לדעתו של גולד מדובר בהתפתחות יותר חשובה מסוגית העברת השגרירות. הסיבה לכך נעוצה, לדבריו של ד"ר גולד, בכך שישנם עדיין אנשים בקהילה הדיפלומטית המבקשים ליישם את החלטת החלוקה משנת 1947 ובתוכה את ההחלטה על בינאום ירושלים.

לדבריו של השגריר לשעבר באו"ם הגוף שהיה אמון על יישום תכנית הבינאום, האומות המאוחדות לעולם לא ביצע את תפקידו כמגן על ירושלים כמתחם בינלאומי ואפשר לירדנים להרוס בתי מדרש ובתי כנסת וזאת בעוד תושבי הרובע היהודי נצורים.

בהמשך דבריו סיפר כי בראיון לערוץ CNN בתחילת השבוע אמרה חנאן עשראווי כי "מבחינת הפלסטינים ירושלים המערבית צריכה להיות קורפוס ספורטום (בינלאומית)". ד"ר גולד הדגיש לקול מחיאות הכפיים של הקהל כי הכרת טראמפ בירושלים כבירת ישראל , סגרה את הפערים הקיימים בהחלטת הבינאום של ירושלים והורידה אותה מן הפרק ומדובר "בחג לאומי לעם היהודי".

לאחר מכן התיייחס נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה למו"מ מול הפלסטינים וניסיונות הפיוס. ד"ר גולד אמר "הם רוקדים מדי פעם, אבל הם לא יוצאים קבוע". בדבריו הדגיש ד"ר גודל כי רק ישראל הוכיחה לאורך השנים כי היא היחידה שמגינה על המקומות הקדושים בירושלים וגם בכלל בשטח בו היא שולטת. דוגמה לכך היא אירוע כנסית הקבר בשנת 2002 כאשר כוחות משותפים של הפתח' והחמאס לקחו את הכמרים בכניסה כבני ערובה ורק ישראל הצליחה למנוע פגיעה במקומות קדושים לא רק לישראל אלא גם לנוצרים ולמוסלמים. "רק ישראל חופשית ודמוקרטית תוכל לשמור על המקומות הקדושים", ציין גולד.

 

הסכם הגרעין עם איראן והיחס לאו"ם

 

"ההסכם עם איראן הוא אסון", אמר השגריר לשעבר. וציין את הניסויים שהמדינה הסוררת מבצעת בטילים בליסטים תוך הפרה של הסכמים בינ"ל. כפי שציין בעבר, גולד, הדגיש כי ניתן לחתום הסכמים נוספים שיבטיחו כי ההסכם ישתפר.

אל ארגון האומות המיוחדת אמר גולד לעם היהודי יש יחס מיוחד בגלל שהוקם לאחר מלחמת העולם השנייה והשואה ולאחר מכן נתן את לגיטימיות למדינה יהודית, אבל מאוחר יותר, ציין גולד כי הארגון הפך להיות מושחת. "האו"ם הוא מקום נחמד לערוך בו פגישות, אתה לא שם את ביטחונך בארגון הזה", סיים גולד את דבריו.