עבור לתוכן העמוד
Menu

טראמפ אישר – סנקציות כלכליות על חמאס וחיזבאללה

החתימה באה לאחר שבאוקטובר האחרון אישרו שני הבתים את החוק • לפני כחודשיים, פרס של 5 מיליון דולר הושם על ראשו של אל ערורי ובנו של נסראללה

נשיא ארה"ב חתם על צו המתיר לו בהתאם לחוק 3342 "הטלת סנקציות על המשתמשים בבני אדם כמגינים אנושיים". החוק נועד לפעול נגד ארגונים כגון חמאס וחיזבאללה ובדומה לחוק "טיילור פורס".

בתחילת אוקטובר אישר הסנאט סט חוקים נגד ארגוני הטרור. הראשון חוק שאושר מגנה את השימוש של מחבלים בארגונים באנשים כמגינים אנושיים חיים, ומטיל סנקציות על פעילי הארגונים שעושים זאת במהלך עימותים וכן על גופים ממשלתיים שמסייעים להם בכך. כמו כן, ההצעה השנייה שאושרה מטילה סנקציות על גופים ממשלתיים אשר מעבירים תמיכה כספית או מספקים משאבים אחרים לזרוע הצבאית של חיזבאללה. עוד מוטלים סנקציות על הארגון עצמו ועל חברות שפועלים לסייע לחיזבאללה לגייס פעילים או כספים ממקורות חיצוניים.

בהודעת הסנאט נטען כי "החוק מחזק ומרחיב את היקף הסנקציות הכלכליות שהוטלו בעבר על ידי ארה"ב". אישור החוק בסנאט מהווה את השלב השני הכרוך באישור החוק, לאחר שההצעות זכו לאישור של בית הנבחרים לפני כחודש. על מנת לאשר את החוק באופן רשמי ולהכניסו לתוקף, ההצעות זקוקות לאישור רשמי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. שכאמור חתם עליה היום.

 

באוקטובר האחרון אישר הנשיא הטלת סנקציות על מספר אנשי חיזבאללה וזאת, לפי דבריו "על מנת להרעיב אותם".

טראמפ הוסיף בטקס לזכר חיילי המארינס שנהרגו בפיצוץ מכנית תופת על ידי ארגון הטרור ואמר כי "אנחנו נאתר, ניירט ונפרק את מערך התפעול ואת מאמצי גיוס הכספים שלהם. לעולם לא נשכח מה הם עשו למארינס שלנו בביירות" סיכם טראמפ.

בנובמבר הציבה ארה"ב פרס בן 5 מיליון דולר על ראשו של סגן ראש המחאס, אל ערורי, וכן על ראשו של בנו של נסראללה, ג'וואד נסראללה.

 

בהודעת מחלקת המדינה נאמר כי היא מציבה פרסים בסך 5 מיליון דולר על מידע שיוביל לאיתור בכיר חמאס סלאח אל-עארורי, ובכירי חיזבאללה חליל יוסף מוחמד הארב והייתם אל טבאטבאיי. האמריקנים ציינו כי הן חמאס והן חיזבאללה מקבלים סיוע בנשק, אימונים ומימון מאיראן.