עבור לתוכן העמוד
Menu

טורקיה מאיימת: נשלח כוח להגן על הפלסטינים וירושלים

למרות הרצון הטורקי לנסות ולשפר אתה יחסים עם ישראל בשל הלחץ ממשל ביידן, מבצע "שומר החומות" טורף את הקלפים ומביא את אנקרה לשיא חדש ברטוריקה נגד ישראל

שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושולו, אמר אתמול (שני) כי ישראל תהיה אחראית לדברים המתרחשים בירושלים. צ'ובושולו הצביע על כך שהעולם האיסלאמי קיבל החלטה לראשונה, "נשלח לשם כוח בינלאומי להגנת ירושלים לאחינו הפלסטינים. ישראל לא תוכל לתקוף את האחים שלנו מתי שהיא תרצה מעתה ואילך ', אמר.

את הדברים אמר במרכז התרבות Manavgat Atatürk בו נערך טקס לטקס החנוכה של משרד היערות והמים באנטליה בשווי של 166 מיליון לירות טורקיות.
שר החוץ מבלוט צ'בושולו, שהשתתף בטקס, הסביר את הצעדים שננקטו נגד ההחלטה כי ארה"ב המכירה בירושלים כבירת ישראל והצהירה על הצעדים בעתיד.

עשור לפתיחת משרדי חמאס באיסטנבול – יחסי תורכיה ישראל לאן?

"מתי אנו אומרים את האמת, אחרי שנמות?"

השר צ'בושולו, הצהיר כי טורקיה אינה מקבלת את ההחלטות שקיבלו כולם כמו פעם, וכי זו מדינה שמוזכרת ומוערכת.
"הנה ההחלטה של אמריקה, האם נוכל לקבל את ההחלטה להפוך את ירושלים לבירת ישראל? העולם לא מקבל את זה, וגם לא מקבלים את זה, אבל לא כולם אמיצים כמונו, הם לא יכולים לדבר כמונו. מתי נגיד את האמת, האם נדבר לאחר שנמות? האם נמות מפחד כל יום? האדם מת פעם אחת, לא אלף פעמים.

"נשאיר את ירושלים אליהם!".

עוד הוסיף: "אם נשתוק על העניין הירושלמי, מי ידבר, מי יגבר. אם לא נעמוד עם אחינו הפלסטינים, מי יהיה איתם? האם אנו סומכים על מדינות האזור? באותו יום רצינו להביא את אחינו הפלסטינים שנפצעו באכזריות על ידי הרוצחים מישראל, אך מצרים התנגדה".

הוא המשיך להתייחס להחלטה על ההכרה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל והמאבק במועצת הביטחון וסיפר כי " נסענו לניו יורק עם שר החוץ הפלסטיני ולא היה איש מלבדנו במעמד שרי חוץ. אפילו שגרירי כמה מדינות מוסלמיות גדולות ברחו מניו יורק בגלל הלחץ והאיום האמריקני. האם אנו הולכים להשאיר את ירושלים לאלה? לכן להיות חזק בטורקיה חשוב לא רק למנבג'ט ולאנטליה, אלא גם לאומה בעולם ולמדוכאים בכל רחבי העולם. "

"ישראל תישא בחשבון"

השר הודיע כי עומדת להתקיים פסגה באיסטנבול תוך 72 שעות, "הם לא יכלו להסתיר את תדהמתם לנוכח הצעות קונקרטיות, החלטות קונקרטיות העולות מטקסט של הפסגה". לדבריו 50 מדינות אישרו השתתפותם. "בהוראת הנשיא שלנו באופן אישי, אנו ננקט צעדים".

"אילו צעדים ננקוט, אי אפשר להסתפק בגינוי בלבד, עלינו לנקוט בצעדים קונקרטיים מעתה. מכיוון שאם הצעדים שננקטו על ידי ישראל היא לא תשא באחריות לטרור שגרמה, אדישותם תגבר. בגלל זה ישראל תיתן חשבון. והיום, אחינו, שר החוץ הפלסטיני, שישתתף גם בפסגה הזו, לקח את מה שעשתה ישראל לבית הדין הפלילי הבינלאומי. לא נרפה מכך. עד כה נפגשתי עם כ -50 שרי חוץ ומנהלי מזכירות כלליות של הארגון הבינלאומי. "אנו הופכים את ישראל לאחריות בכל העולם," אמר.

המשוואה המסוכנת של חמאס

"כוח בינלאומי יישלח לירושלים"

בנוסף, השר צ'בושולו הצהיר כי תוקם ועדת חקירה: "הפרות של ישראל כאן יתגלו בבירור והוחלט בישיבת האו"ם בז'נבה כי תוקם ועדת חקירה עצמאית בישיבת מועצת זכויות האדם שתשלח לשם. ולראשונה, העולם האיסלאמי קיבל החלטה. אנו נשלח לשם כוח בינלאומי להגנת אחינו ואחיותינו הפלסטינים בירושלים. מעתה, ישראל לא תוכל לתקוף את אחינו הפלסטינים בכל עת שתרצה. וכמובן שנעשה זאת יחד עם הקהילה הבינלאומית והאו"ם. כי זו רק בעיה עבורנו המוסלמים. הבעיה והאחריות של שלוש הדתות השמיות ושל אלה שמאמינים בשלוש הדתות השמימיות. ויהודים ברחבי העולם מודים לנשיאנו. מדוע אנו מבחינים היטב בין היהודים לציונים שם. הם אומרים 'אנחנו גם נגד זה'. לכן הנשיא שלנו קורא ליהודים ברחבי העולם. "זו גם האחריות שלך לעצור את הרוצחים שם." לא מספיק לומר רק שאנחנו מתנגדים, תדבר, אל תפחד, קח כדוגמה את רג'פ טייפ ארדואן ", אמר.