עבור לתוכן העמוד
Menu

החרם החברתי על מוכרי הקרקעות: הפלס' מנעו הכנסת ארון קבורה למסגד

משפחתו של אחד ההרוגים מהתאונה בכביש 90 ביקשה להיכנס למסגד אלאקצא , אולם הרש"פ מנעה זאת בשל חשד כי המשפחה הייתה מעורבת במכירת קרקעות ליהודים

החרם החברתי שיזמה הרש"פ על מוכרי קרקעות ובתים ליהודים ממשיך להכות גלים. חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, יוני בן מנחם, מפרסם היום כי הפלסטינים מנעו את הכנסת ארון הקבורה של עלא קירש למסגד אלאקצא בהר הבית בטענה כי היה מעורב במכירת נדל"ן ליהודים בעיר העתיקה. קירש, נהרג אתמול בתאונת דרכים באזור ים המלח בכביש 90.

אתמול דיווחנו כי גורמי הביטחון של ישראל פשטו הבוקר על מטה מחוז ירושלים של הרש"פ בשכונת דאחית אלבריד מצפון לירושלים.

במהלך הפשיטה הייתה התנגדות של הפקידים במקום ונעשה שימוש בגז מדמיע, גורמים פלסטינים דיווחו על 5 פצועים.

גורמי הביטחון ערכו חיפושים במבנה שבו ממוקמים משרדי מושל מחוז ירושלים עדנאן ע'ית' ומשרדי השר לענייני ירושלים ברש"פ עדנאן אלחוסייני.

נראה כי הרקע לפשיטה הינו המשך הפרת הסכמי אוסלו מצד הרש"פ בכל הקשור לירושלים.

עפ"י ההסכמים אסור לרש"פ לפעול באזור ירושלים אך מנגנוני הביטחון שלה ממשיכים לאיים על תושבים פלסטינים במזרח ירושלים, לזמנם לחקירות במתקני הרש"פ בדאחיית אלבריד,ולעסוק בפעילות מודיעין.

בעת האחרונה בעקבות מכירת בית משפחת ג'ודה בעיר העתיקה בירושלים ליהודים, פתחה הרש"פ בהוראת מחמוד עבאס בקמפיין אלים נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים בעיר העתיקה בירושלים.

פעילים של המודיעין הכללי הפלסטיני בראשות מאג'ד פרג' חטפו את תושב בית חנינא עיסאם עקל, בעל אזרחות אמריקנית, לרמאללה שם הוא נחקר באשמה כי הוא מוכר בתים ליהודים.

משטרת ירושלים והשב"כ אף עצרו את עדנאן ע'ית', מושל מחוז ירושלים ואת ג'יהאד אלפקיה מנהל המודיעין במזרח ירושלים, מקורביו של הגנרל מאג'ד פרג', בחשד כי היו מעורבים בחטיפה אך הם שוחררו בהמשך.